Gips er selvfølgelig, men plåtreglarna er nok afgørende for den metode.

Jeg vender tilbage med resultat om et år, hvordan det gik med karm + træregler + gips.

Rummet er 220, og sengen er 218, så jeg føler, at jeg ikke rigtig havde plads til gips på hele væggen, og så gik der vandrør indvendigt i et hjørne også. :(

Dørkarmen er allerede væk, der er kun en åben indgang, den er ikke i midten af nogen væg, men længst inde mod en væg.

1. Så det er svært at få den nye væg til at gå jævnt med den gamle uden at få revner??

2. Hvorfor er stålregler bedre end træ, de ser jo ud til at sidde som bjerget alligevel, når de er fastskruet??

3. Hvilken slags skruer bruges til at skrue gips på stålregler??

4. Hvordan fastgør man nemmest stålregler på letbeton??

2. For de ændrer ikke størrelse afhængigt af fugtigheden i huset.
3. Almindelige gipsskruer.
4. Samme måde som en træregel. Jeg kan godt lide Essves letbetonskrue.

Så pladeregler, derefter gipsplade på det.

1. Skal jeg sætte strimmel i samlingen mellem gipspladen og den gamle væg, og spartle som normalt??

2. Hvor finder jeg Essves letbetonskruer, har coop-bygg, byggmax, clasohlson og k-rauta som åbne nu..???

2. Beijer har. Tror at Hornbach har samme slags skrue men et andet fabrikat.

Findes der intet på clasohlson, der skal fungere til at fastgøre metalprofiler mod letbeton??
Beijer sælger kun i storkøb, har brug for kun max 30 stk.

Skal jeg bruge remse i fugerne mellem gipspladen og den gamle væg, og spartle som normalt??

Lang, grov træskrue med god stigning fungerer faktisk. Der er jo ingen kræfter, der vil trække skruen ud. Sørg bare for at skrue med lidt følelse, stop "i tide", så du ikke river den løs.

(Bl.a. essve har jo en skrue til leca/letbeton, der ligner den skrue, der tilhører en skrueplugg, men det bliver jo en j-a overkurs til dine reglar:D)

Byggmax da, har de noget billigt som kan bruges ??

Tak for at I hjælper mig

Eller tag almindelig plastpløk (f.eks. rød?) og træskrue, der går ordentligt igennem den, men bor med en mm for lille bor. Du får som sagt små kræfter, der vil trække skruen ud.

Har nu brugt metalregler fra byggmax og plug+skrue-pakke som de også har til 8kr for 4 stk.
Pluggene er cirka samme størrelse som de almindelige brune, og skruerne er ca. 6-8 cm lange.

Skruede først ind i et lille træstykke og derefter ind i metalreglen og letbetonen.
Ser ud til at sidde fast godt indtil videre.

Har nogle spørgsmål:
1. Skal man fastgøre gipspladen til reglerne nederst ved gulvet også, eller er det nok med top + siderne, pladen er 60 cm i bredde og 210 i højde??

2. Kan jeg fastgøre en træplade bagved gipspladen, mener nu at jeg ikke fastgør den mod en regel men direkte mod gipsen, skruer fra gipsens forside??
For at kunne nemmere hænge noget let på væggen senere.

3. Bliver det bedre eller værre, hvis man remser mellem samlingerne og spartler mere end én gang??

Tak

Nu er snart et år gået, og jeg lovede at vende tilbage ;)

Min dørombygning med træregler+gips fungerer stadig uden sprækker!

• Synes
Nedro
  • Laddar…
...vent bare, det går nok i stykker til sommeren skal du se..... ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.