Skal lave et nyt toilet og brusebad og stødte på problemer...
Der er toilet og brusebad ovenfor.
Jeg skal skære ned bjælken, så jeg kan komme ud med et 110 rør mindst 5 cm fra planke gulvet.
På etagen nedenunder er der ingen væg lige nedenunder, men den er ca. 2m henad i billedet, i kælderen er der en væg direkte nedenunder.
Gulvbjælkerne ser ud til at være ophængt med fladjern i bjælken, den er 10x23cm.
Væggen til venstre er en væg, der går fra kælder til denne etage, lidt usikker på om den fortsætter til tagets etage.
Ideer til hvad jeg skal gøre?
Støtte på etagen nedenunder, save af, tilslutte nyt afløb og sætte en 10-20mm plade i hele rummet, der er 55cm, med et hul til afløbet? Kan gøre pladen 5-20cm højere end bjælken, hvis det bliver bedre?
Placer en bjælke i loftet på etagen nedenunder som aflastning? Der kan være en søjle, men jeg er usikker på det...
Ser lidt underligt ud i badeværelset nede i et hjørne.
Badeværelset blev lavet for måske 25 år siden, og jeg har ingen at spørge om det...
Uden helt at forstå problematikken (i værste fald bliver dette et goddag økseskaft-svar) - er der mulighed for at trække afløbet synligt i lagerets loft i stedet?
Uden at fuldt ud forstå problematikken (i værste fald bliver det her et goddag økseskaft-svar) - findes der mulighed for at føre afløbet synligt i lagerets loft i stedet?
Det er en lejlighed i dag, så helst ikke, men det ville kunne lade sig gøre.