Hej allesammen! Sidste år købte jeg et gavl-rækkehus fra 1974. Sidste sommer byggede jeg om forsiden. Under den eksisterende terrasse lå der 10 cm jord/grus, under det en pressenning, og under den 10 cm kompakt våd sand. Alt dette blev gravet væk for derefter at finde betonpladen nedenunder. Som jeg derefter byggede den nye terrasse ovenpå.
Nu har jeg også kastet mig over at fjerne det græs, der voksede langs husets kortside, planen er at lægge natursten langs denne side.

Nu til mine spørgsmål...
1. Ved kraftig regn bliver en del vand stående under terrassen, fordi betonen ligger ca. 5 cm under asfaltkanten. Jeg vil lede dette vand væk og overvejer, om det sker automatisk via spørgsmål 2, eller om jeg har brug for at gøre noget yderligere for at det bliver godt.

2. Ifølge billedet har jeg tænkt at grave den eksisterende jord/grusblanding væk, blomsterkassen til venstre tilhører foreningen og kan derfor ikke gøres så meget ved. Kan jeg lægge natursten direkte på betonen og lade vandet søge sig naturligt til bedet, eller skal jeg lægge noget andet under?

Jeg undskylder den forvirrede spørgsmålstilling, men håber alligevel, at I kan forstå hvad jeg mener og har kloge idéer.

Grusvej med en spade stikkende ned ved siden af betonkant, ved siden af en stenvæg og en træplanke til venstre.
Gravet afsnit ved siden af træplanke, med jord og små sten; del af projekt til naturlig dræning og placering af natursten ved husets kortside.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.