3,962 læst ·
8 svar
4k læst
8 svar
advarsel om mgo-byggeskive ...har I hørt det før?
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/08/25/kinesiska-byggskivor-skapar-fugt-og-rust/
næste byggeskandale?
gaia
næste byggeskandale?
gaia
Jeg står netop i færd med at købe type vådrumspaneler.
Har set advarslen også i andre artikler, men det skrives ikke ud under hvilke handelsnavne som panelerne er blevet solgt under i Sverige.
Hvorfor skrives dette ikke ud i klartekst
Er der nogen her på BH der kan fortælle hvilke paneler og handelsnavne der skal boykottes??
Har set advarslen også i andre artikler, men det skrives ikke ud under hvilke handelsnavne som panelerne er blevet solgt under i Sverige.
Hvorfor skrives dette ikke ud i klartekst
Er der nogen her på BH der kan fortælle hvilke paneler og handelsnavne der skal boykottes??
Tag almindelig gips og tag så en gulvlægger med vådrumsautorisation ind, som lægger vinyl, der findes speciel vinyl til at lægge fliser på. Godkendt og afprøvet i modsætning til de nye systemer med rullet tætningslag og folie.
For min del skal jeg montere panelerne på kælder (-yder) vægge for at skjule kalkede vægge samt for at til en vis grad få lydisolering og en god overflade til at spartle og male på. De skal således ikke monteres i vådrum.nino sagde:
Men på grund af kælderen vil jeg ikke montere papgipsplader.
Er der nogen, der har viden om, hvilken plade der er bedst, når man også vil lydisolere så meget som muligt?
Mistænker, at LUXelement pladerne på grund af deres lette vægt ikke er det allerbedste, når det gælder lyd?
Mistænker, at LUXelement pladerne på grund af deres lette vægt ikke er det allerbedste, når det gælder lyd?
Mistænker at metalregler, der bygger måske 20 mm, er bedre end at skrue direkte på.nino sagde:
Afstanden i sig selv bliver lydabsorberende.
Er ikke enig med mig selv om dette luftmellemrum skal fyldes med typ glasuldsisolering. Det ville være godt for lydisoleringen, men måske ikke så godt, da det er en kælder ydervæg?
Hvad mener I andre?
Klik her for at svare