Jeg står netop i færd med at købe type vådrumspaneler.
Har set advarslen også i andre artikler, men det skrives ikke ud under hvilke handelsnavne som panelerne er blevet solgt under i Sverige.

Hvorfor skrives dette ikke ud i klartekst :mad:

Er der nogen her på BH der kan fortælle hvilke paneler og handelsnavne der skal boykottes??

Hvor skal du bruge vådrumspladerne? I dag er der ingen krav fra hverken BKR eller GVK om vådrumsplader i badeværelser

Tag almindelig gips og tag så en gulvlægger med vådrumsautorisation ind, som lægger vinyl, der findes speciel vinyl til at lægge fliser på. Godkendt og afprøvet i modsætning til de nye systemer med rullet tætningslag og folie.

nino sagde:
Hvor skal du bruge vådrumspanelerne? I dag er der ingen krav fra hverken BKR eller GVK til vådrumspaneler i badeværelser
For min del skal jeg montere panelerne på kælder (-yder) vægge for at skjule kalkede vægge samt for at til en vis grad få lydisolering og en god overflade til at spartle og male på. De skal således ikke monteres i vådrum.
Men på grund af kælderen vil jeg ikke montere papgipsplader.

så er det nok helt rigtigt at vælge en vådrumsplade, eller en plade fra fx LUXelement eller lignende plader

Er der nogen, der har viden om, hvilken plade der er bedst, når man også vil lydisolere så meget som muligt?

Mistænker, at LUXelement pladerne på grund af deres lette vægt ikke er det allerbedste, når det gælder lyd?

Nej der har du en pointe tror jeg, Farmacell fibergips gerne 18mm da tror jeg du får god lydisolering.
Skal du lave et skelet uden for væggen eller har du tænkt at lime/skruve pladerne fast?

nino sagde:
Nej där har du en pointe tror jeg, Farmacell fibergips gerne 18mm så tror jeg du får god lydisolering.
Skal du lave et skelet uden for væggen eller har du tænkt dig at lime/skruve pladerne fast?
Mistænker at metalregler, der bygger måske 20 mm, er bedre end at skrue direkte på.

Afstanden i sig selv bliver lydabsorberende.

Er ikke enig med mig selv om dette luftmellemrum skal fyldes med typ glasuldsisolering. Det ville være godt for lydisoleringen, men måske ikke så godt, da det er en kælder ydervæg?

Hvad mener I andre?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.