Bestilte en garderobefront fra det nævnte firma og betalte med kort og satte mig ned og ventede, og alt var godt, efter ca. en uge ringede det nærmeste DHL firma og spurgte, om jeg var hjemme følgende mandag mellem 13.00-15.00? Som sagt var jeg hjemme og ventede, ingen levering den dag og heller ikke dagen efter, så ringede jeg til Skånska Byggvaror, og de lovede at undersøge og ringe tilbage, intet opkald den dag og næste dag ringede jeg igen kl. 09.00 og fik samme besked "vi undersøger og ringer tilbage" midt på dagen da jeg indså, at de ikke havde tænkt sig at ringe tilbage, ringede jeg op og bad om at få fakturanummeret, derefter ringede jeg til DHL og spurgte. De kunne ikke forstå, hvorfor pakken ikke var blevet leveret og lovede, at den ville komme om eftermiddagen, og tro det eller ej, der var leveringen, men chaufføren sagde, at der kun var 2 kolli, og der burde være 3. Leveringen bestod af 1 skinne, 1 dør og 1 sølvspejl. Skinnerne var lidt skæve, og døren havde et stort fodaftryk midt på, og spejlet manglede. (chaufføren troede også som jeg, at den sandsynligvis var knust). Jeg spurgte, hvad jeg skulle gøre nu, men chaufføren havde ingen anelse om, hvor spejlet var, eller hvordan jeg skulle få det tilbage. På dette tidspunkt var jeg træt af Skånska Byggvaror og deres leverandører, så jeg ringede op og sagde, at jeg ikke var interesseret i at være kunde hos dem længere. Det eneste, de sagde var, at vi leverer ikke døre med fodaftryk på (det må man da håbe!) men ikke en undskyldning eller forklaring anden end "Du skal selv ringe DHL og bestille returfragten"! Er dette almindeligt? jeg ved, at skurken i dette drama sandsynligvis er DHL, men er man ikke som firma også ansvarlig for, at ens fragt til kunden sker på en god måde og måske også få tilfredse kunder? Nej, jeg synes, det var elendigt håndteret af Skånska Byggvaror, og jeg vil aldrig handle hos dem igen.
Synes det virker som om det er DHL, du burde være sur på.
Hvis varen er beskadiget ved levering, skal du ikke modtage den.
Det er DHL:s opgave at løse, hvis de har beskadiget varen.
Bestilte for et stykke tid siden en vask fra en anden virksomhed.
1. og 2. levering, vi fik, var transportskadede af DHL.
Den 3. vask var fejlfri.
Føles ikke som om man kan laste virksomheden for transportvirksomhedens mangler.
Hvis varen er beskadiget ved levering, skal du ikke modtage den.
Det er DHL:s opgave at løse, hvis de har beskadiget varen.
Bestilte for et stykke tid siden en vask fra en anden virksomhed.
1. og 2. levering, vi fik, var transportskadede af DHL.
Den 3. vask var fejlfri.
Føles ikke som om man kan laste virksomheden for transportvirksomhedens mangler.
I dette tilfælde lyder det jo som om det er DHL, der har kludret i det.
Vi har netop renoveret badeværelset og bestilte så en brusedør via en virksomhed i danmark. Denne blev også leveret med DHL. Da chaufføren kom, rullede han frem med en tidligere kasse, som lå på en palle.
Kassen var altså gået i stykker, og alle delene lå ovenpå. Dørene var også blevet transporteret liggende, hvilket det klart stod på kassen, at de skulle transporteres stående.
Men chaufføren tog selv op, at det var deres fejl og deres ansvar, hvis noget var i stykker eller manglede. Vi gennemgik sammen indholdsfortegnelsen i instruktionsbogen til dørene og konstaterede, at alle delene var med. Vi inspicerede også, at dørene var helt fejlfrie.
Derefter informerede han om, at jeg kunne nægte at tage imod godset og reklamere til DHL, fordi emballagen var beskadiget. Men fordi alt var med, og det var helt, skrev jeg alligevel under på fragtbrevet.
Chaufføren noterede alligevel på følgesedlen, at emballagen var skadet, hvis vi skulle opdage nogle fejl, når vi senere skulle montere dørene. Han underskrev med sit navn og efterlod en kopi til os.
Jeg syntes, at det var seriøst gennemført af chaufføren, men jeg antager, at det kan variere meget mellem forskellige chauffører.
Vi har netop renoveret badeværelset og bestilte så en brusedør via en virksomhed i danmark. Denne blev også leveret med DHL. Da chaufføren kom, rullede han frem med en tidligere kasse, som lå på en palle.
Kassen var altså gået i stykker, og alle delene lå ovenpå. Dørene var også blevet transporteret liggende, hvilket det klart stod på kassen, at de skulle transporteres stående.
Men chaufføren tog selv op, at det var deres fejl og deres ansvar, hvis noget var i stykker eller manglede. Vi gennemgik sammen indholdsfortegnelsen i instruktionsbogen til dørene og konstaterede, at alle delene var med. Vi inspicerede også, at dørene var helt fejlfrie.
Derefter informerede han om, at jeg kunne nægte at tage imod godset og reklamere til DHL, fordi emballagen var beskadiget. Men fordi alt var med, og det var helt, skrev jeg alligevel under på fragtbrevet.
Chaufføren noterede alligevel på følgesedlen, at emballagen var skadet, hvis vi skulle opdage nogle fejl, når vi senere skulle montere dørene. Han underskrev med sit navn og efterlod en kopi til os.
Jeg syntes, at det var seriøst gennemført af chaufføren, men jeg antager, at det kan variere meget mellem forskellige chauffører.
jage Skånska byggvaror!
Hvem har bestemt at DHL skal levere dine ting? Skånska byggvaror
Hvem betaler fragten til DHL? Skånska byggvaror.
Hvor har du bestilt dine ting? hvem er din leverandør? Skånska byggvaror.
Ovennævnte linjer er argumenter når Skånska byggvaror forsøger at sende dig til DHL.
Desuden har DHL ofte ifølge standardaftalerne flere måneder til at få fat på de manglende ting, og det er yderligere en grund til at jage Skånska byggvaror. Mellem dig og Skånska byggvaror gælder købeloven. Mellem Skånska byggvaror og DHL gælder en helt anden aftale, som ikke er ligeså fordelagtig som købeloven.
Hvem har bestemt at DHL skal levere dine ting? Skånska byggvaror
Hvem betaler fragten til DHL? Skånska byggvaror.
Hvor har du bestilt dine ting? hvem er din leverandør? Skånska byggvaror.
Ovennævnte linjer er argumenter når Skånska byggvaror forsøger at sende dig til DHL.
Desuden har DHL ofte ifølge standardaftalerne flere måneder til at få fat på de manglende ting, og det er yderligere en grund til at jage Skånska byggvaror. Mellem dig og Skånska byggvaror gælder købeloven. Mellem Skånska byggvaror og DHL gælder en helt anden aftale, som ikke er ligeså fordelagtig som købeloven.
Jeg synes, at som virksomhed har man et vist ansvar over for sine kunder, når det gælder transport af de produkter, man sælger. Jeg er helt klar over, at det meste af fejlen her ligger hos DHL, men derfor er Skånska byggvaror ikke uden skyld, som Styrman sagde, det er dem, der har indgået transportaftalen med DHL, så er de også ansvarlige for at sikre, at deres aftale overholdes. Hvordan skal vi som forbrugere kunne handle hos byggevirksomheder på nettet, hvis der ikke findes klare og enkle regler, der hurtigt fortæller, hvordan ting skal løses?
Tak mats_o, præcis sådan ser jeg det også. Det føles ikke godt, hvis onlinebutikker lokker med lave priser, og når vi så bestiller, skal vi rammes af dårlige fragtfirmaer med efterfølgende skænderier om, hvis fejl det er. Nej, jeg vil handle lokalt fremover, det er ikke værd den lille forskel i penge, hvis man rammes af sådan noget. Synd for Skånska b, havde tænkt at skifte vinduer og døre og renovere udestuen til sommer, men vil vælge en anden leverandør. that´s life.
Ha' en skøn og udviklende sommer alle!
Ha' en skøn og udviklende sommer alle!
Købte skydedørsgarderober for 2-3 år siden af SKBV. Da DHL dukkede op, var der naturligvis beskadigede kasser. Reklamerede til chaufføren, som meddelte, at jeg skulle tage det med SKBV. Ringede til SKBV, og de henviste til DHL..... efter en lang telefonsamtale med SKBV i ubehagelig tone og en efterfølgende mail til SKBV, fik jeg byttet en dør og nogle alu-skinner. Derefter ville SKBV give mig 15% rabat på næste køb fra dem, jeg forklarede så, at der aldrig vil blive et næste køb fra mig fra dem og fik så tilsvarende penge tilbage på garderoben! Nu er det jo et par år siden, men de ser ikke ud til at have forbedret deres attitude!
Jadu hate. Du har nok lige indset, at billigst ikke altid er bedst. Selvfølgelig har SBV et helhedsansvar overfor dig som kunde, præcis som du skriver. Men hvis de skulle have en administration til at håndtere transportska der som en underleverandør har forårsaget, så ville de ikke længere være så billige. Hele idéen bygger jo på, at kunden gør arbejdet selv - og sparer penge på det. Samtidig synes jeg, at servicen fra SBV var lidt dårlig, som du skrev.
Ville bare i alt det negative fortælle, at mit hidtil eneste køb via SKBV gik perfekt trods en reklamation om beskadiget gods. Jeg købte to skydedøre, og da chaufføren skulle læsse af, kom han til at tabe den ene dørpakke. Følgen blev en lille ridse i aluminiumskenet på døren, som alligevel ikke vil kunne ses. Han noterede dette på følgesedlen og gav mig et nummer at ringe til for reklamation. Jeg fik tilbage 400 kr direkte fra SKBV (eller en ny dør, hvis jeg ville) uden nogen som helst problemer fra en meget venlig fyr i den anden ende af røret.
Som sagt, alle har forskellige holdninger afhængig af, hvilken behandling de har fået, hvilket jo er forståeligt.
Som sagt, alle har forskellige holdninger afhængig af, hvilken behandling de har fået, hvilket jo er forståeligt.
Ved man hvordan gods håndteres på terminaler og ved lastning/lossning så tøver man ret meget med at bestille gods som skal fragtes... Handler alt om muligt på stedet, så man kan kontrollere alt...
//Calle (chauffør)
//Calle (chauffør)
Har sendt utroligt mange følsomme ting både med fly og bilfragt. Der er i princippet kun en metode, der virker:
Pak tingene i en solid trækasse, placer denne kasse i en større trækasse og pak med mindst 1 dm stødabsorberende materiale rundt om. Ideelt set placeres hele bundtet på en palle, så undgår man at få gaffeltruckens gafler lige igennem kassen.
Mindre ting pakkes på samme måde, skift trækasserne ud med dobbelte papkasser.
Bliver ting smadret, er det normalt speditøren, der er ansvarlig, men læs det med småt i betingelserne FØR I bestiller. Nogle virksomheder sender uforsikret, dårligt pakket OG på din risiko.
Det vigtigste råd, når I modtager ting med beskadiget emballage: Fotografér alt med det samme, emballage, varen, skaderne og reklamer til speditøren med det samme.
Pak tingene i en solid trækasse, placer denne kasse i en større trækasse og pak med mindst 1 dm stødabsorberende materiale rundt om. Ideelt set placeres hele bundtet på en palle, så undgår man at få gaffeltruckens gafler lige igennem kassen.
Mindre ting pakkes på samme måde, skift trækasserne ud med dobbelte papkasser.
Bliver ting smadret, er det normalt speditøren, der er ansvarlig, men læs det med småt i betingelserne FØR I bestiller. Nogle virksomheder sender uforsikret, dårligt pakket OG på din risiko.
Det vigtigste råd, når I modtager ting med beskadiget emballage: Fotografér alt med det samme, emballage, varen, skaderne og reklamer til speditøren med det samme.
Klik her for at svare