Ikke kun Jula, der har skrammel, Disse har også givet op.

Sprukne kabelklammer i et flæktskåp, monteret uden belastning bag en krydderihylde. Inklusive kabler og en junction box på væggen.

Klammerne sidder i et ventilationsskab, normalt skjult bag en krydderihylde og helt uden belastning eller stress. Mindst fem af de seks klammer på billedet er revnet... Det er tydeligvis meget svært at lave klammer, der holder. Indkøbssted ukendt, men alderen er mere end syv år.

Og kablet er normalt skjult så lad mig slippe for at høre om slasket EKK og forkerte klammerafstande... ;):D

jeppeknaster sagde:
I har vel gemt jeres klammerkvittoer?:)
Jeg skal straks begynde at lede... :rolleyes:

Trist at høre om alle jeres problemer. Jeg undrer mig dog stadig over, om det er så smart at stole på plastklammer over tid. Meget få plastic bevarer egenskaberne over tid. Søm fungerer udmærket, men det tager lidt mere tid at få på plads.

Senest redigeret:
phl sagde:
Trist at høre om alle jeres problemer. Jeg undrer mig dog stadig over, om det er så smart at stole på plastclips over tid. Meget få plasttyper bevarer deres egenskaber over tid. Søm fungerer udmærket, men det tager en smule mere tid at få dem på plads.
man bruger næppe søm over kabel i hvert fald ikke synligt, men de clips jeg har brugt fra Jula
er sprunget efter et år, søm og et stykke clips sidder tilbage, dette sker både inde og ude
Julas clips er glatte på ydersiden, mens Biltemas har en rille på hver side, og de HOLDER

phl sagde:
Undrer dog stadigvæk, om det er så smart at stole på plastclips over tid.
Nej det er nok ikke det... :confused: Så kan man jo mene, at hvis VP-rørene eller slangen sandsynligvis vil holde i lang tid, burde det være muligt at fremstille clips i plast, der holder lige så længe...

Hvad jeg oplevede med Julas sømklammer var, at hovederne på sømmene brækkede af, når de blev slået i, hvilket resulterede i, at det så godt ud, men klammerne sad helt løst.

Nu er det stort set kun Letti, der gælder. Bestilte i dag Letti til gips og også til 16 mm slange.

Julas personale i butikken har aldrig rodet med reklamationer (hvilket sker en del, når man handler på Jula), men deres kundeservice har indtil nu ikke svaret på en eneste af mine klager.

Personalet i butikkerne lærer sikkert hurtigt, at de har en del skrammel i sortimentet.

Så træd ind med store skridt i butikken og smid de resterende kasser op, bed dem tjekke kvitteringer i deres database som sagt og kræv kompensation!

Elkludde sagde:
man anvender næppe søm over kabel i hvert fald ikke synligt, men de klammer jeg har brugt fra Jula har revnet efter et år, søm og et stykke klammer sidder tilbage, dette sker både inde og ude. Julas klammer er glatte på ydersiden, mens Biltemas har en rille på hver side og de HOLDER
Det er jeg enig i. Tænkte mere på tilfælde med de klamrede VP-rør.

platon1980 sagde:
Julas personale i butikken har aldrig rodet med reklamationer (hvilket sker en del, når man handler hos Jula), men deres kundeservice har indtil videre ikke svaret på en eneste af mine klager.

Personalet i butikkerne lærer vel hurtigt, at de har en del skrammel i sortimentet.

Så træd ind med store skridt i butikken og smid de resterende kasser op, bed dem om at tjekke kvitteringer i deres database som sagt og kræv kompensation!
Nu er det måske ikke sådan, du mente det med "store skridt", men efter selv at have arbejdet i butik i en årrække kan jeg give følgende tip:
Gå ikke ind "med store skridt" og begynd at rase og skælde ud på personalet som det første, skulle du så støde ind i én som mig, vil du få præcis så lidt hjælp, som loven kræver, og du må virkelig kæmpe for det.
Kommer du derimod ind med en venlig attitude, så er der jo grund til at gøre en ekstra indsats for netop den kunde.
Får du derimod ikke medhold for dine ønsker om kompensation, kan man jo altid prøve at rase, leve op og skrige efter chefen, der er jo sælgere der giver efter for sådan noget også:)

Jeg ved ikke, hvad juraen siger om TS' tilfælde, men Jula bør jo se fordelen af at have en tilfreds kunde.
Tidligere sagde man, at en tilfreds kunde genererede 2 ekstra kunder, mens en utilfreds betød et tab på 7 kunder.
Dette var før internettets tid, så jeg antager, at hver kundes mening påvirker flere nu.

Jeg overvejer selv et langskud med 2 pakker 3x1w LED-lamper (også af det meget værdsatte mærke Anslut), hvor begge transformatorer er gået i stykker.
Lampene er allerede indbygget i et møbel, jeg brugte en del tid på, så det er ikke aktuelt at udskifte dem.
Jeg har allerede skiftet transformatorerne til et andet mærke, men tænkte på, om jeg måske kunne få dem betalt eller lignende.
Jeg kan vende tilbage, hvis nogen er interesseret.

Meget tekst, men jeg håber, at jeg har bidraget med noget til nogen!

Edit: uanset hvordan det går, har Anslut havnet på min nej-nej-nej-liste, og derfra kommer man ikke bare sådan.

Sent from my ST17i using Byggahus

Senest redigeret:
Jeg har også gået på nitterne med Anslut-vægudtag, skrald som jeg returnerede. Deres dæmper går baglæns, styrken øges, hvis man drejer mod uret. Vi har en bunke af deres billigste spotlightarmaturer, pæne, fungerer, men jeg forstår ikke, hvordan de kan sælges med deres latterlige sukkerknalder og ingen plads til almindelige lampekontakter.

Købte lige disse skruvklammer sidst og bemærkede også da, at de havde klammer fra schneider electric, som var lidt dyrere, men tænkte ikke mere over det. Så nu har jeg også fået lidt mere at lave, selvom de ikke er gået i stykker endnu...

I øvrigt står der nu, at produktet er udgående på hjemmesiden! :thumbup:

• Synes
jeppeknaster
  • Laddar…
Klemmer holder, bare ikke julas kinaplastblandning Anslut. Det gælder alt de producerer.

Senest redigeret:
Mikael_L
Jeg købte et anslut dobbelt vægudtag, jordet og indfældet, bare for at prøve. Det var jo billigt.

Præcis sådan, - billigt - , ikke pengene værd for 5 ører.

Vanskelig at montere, ikke hurtigforbindelse, og skrueforbindelsen var af en virkelig skrøbelig konstruktion, ligesom hele udtaget. Og så må jeg lade en hammer ligge der ved siden af udtaget for al fremtid, for den er nødvendig for at banke stikpropperne ind med. ;)

Nej, advarsel for dem.

Jeg kan ellers godt lide Jula, handler en masse derfra, alt fra arbejdstøj, skruer og visse værktøjer. Men alt er ikke godt, der ligger på deres hylder, desværre. Anslut-udtagene hører til den kategori.

Hvad angår kabelklammer, så købte jeg mine fra elbutik.se. Dels har de fine thorsmans, men også en billigere serie. Denne skal man undgå, for også disse revnede for mig.

Solvskaftet sagde:
For øvrigt så står der nu at produktet er udgående på hjemmesiden! :thumbup:

"Vi kender ikke dette problem med dette produkt."

Nej, netop... Det er en ren tilfældighed at den nu forsvinder.

Nåja, noget gør de jo rigtigt når de fjerner den.

60 eller 75mm søm, helst fra byggmax da den allerede fra starten er blød. En minipolygrip, fx fra knipex giver en første stukning af sømmet som man derefter forbedrer med hammeren. Tager ikke mange sekunder per søm.

Jeg købte en pose med 18-22mm klammer Anslut. De fungerer godt, har skruet nogle spændstige VP-rør, klammeren flekser godt, uden sprækker, får se hvad der sker om nogle uger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.