19,184 læst ·
51 svar
19k læst
51 svar
Advarsel for julas skrueklemmer!!!
Visst, men desværre orker jeg ikke rackla og krøge 600 tretumsspikar. Nok meget arbejde at sætte nye klammer.
Må bestille nye skrueklammer, nogen der ved hvilke der holder mål? Thorsman? Schneider?
Må bestille nye skrueklammer, nogen der ved hvilke der holder mål? Thorsman? Schneider?
Ja, det må blive siddende, og så supplerer jeg med nye klemmer.
Moderator
· Stockholm
· 56 260 indlæg
Risikoen med spiker er ikke så stor. Muligvis hvis man har brugt skrællang.
Købte en borehammer på jula som ikke kunne indstilles så den stoppede med at dreje... Efter meget vold lykkedes det ham at dreje knappen, hvortil jeg spurgte. Du tror ikke noget er i stykker? Nej bare træg plast, men det virkede stadig ikke...
Kørte tilbage og var endnu mere sur og fik til svar det er bare maskiner. Sælgeren sagde jeg købte en ny bil og den blev tilbagekaldt...
Kørte tilbage og var endnu mere sur og fik til svar det er bare maskiner. Sælgeren sagde jeg købte en ny bil og den blev tilbagekaldt...
En lille opdatering. Efter at have ringet til Jula i sidste uge for at høre, hvorfor de ikke havde kontaktet mig angående min klage i juni, var der ingen der kendte til noget... -Men hvis du sender et billede af problemet og produktet (samme ting, hvis du spørger mig), så vil vi kigge på det.
Jeg sendte billeder og fik derefter svaret:
"Hej!
Vi genkender ikke dette problem med dette produkt.
Tag emballagen samt nogle af de ødelagte klammer med til nærmeste varehus og reklamér over dem. Husk at medbringe kvitteringen."
Mit svar:
"Men kære jer. Jeg har ikke kvitteringerne på klammerne, som jeg desuden har købt i forskellige omgange, i over et år... Jeg har to pakker tilbage af i alt 7-8 stk. De resterende dårlige klammer er monteret synligt (det er bare at komme og kigge). Et antal er allerede indbygget. Og grunden til, at I ikke kender til problemet, er, at 99% af kunderne helt sikkert allerede har bygget det ind, og i dag har de ingen anelse om, at deres ledninger sidder løst inde i væggen... Heldigvis har jeg ikke gjort det. Endnu.
Med tanke på det djævelske merarbejde, jeg nu har foran mig med at udskifte omkring 600 af jeres dårlige klammer, synes jeg, det er forbandet sølle, at jeg kun skal få pengene tilbage (da jeg ikke har kvitteringerne tilbage, vil jeg desuden ikke få en øre). Desuden har jeg ventet siden juni på et svar fra jer, og da jeg ringede i ugen, var det intet manden i kundeservice kendte til... Hallo!
Hvis I har nogen idé om markedsføring og hvordan man håndterer meget utilfredse kunder, kan I gøre det bedre end at tilbyde "pengene tilbage".
Mens I overvejer det, kan I læse her:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/196527-varning-julas-skruvklammer.html
Med venlig hilsen
Jesper, en (indtil videre) trofast Julakunde"
Jula svarer:
"Hej!
Uden kvittering eller anden købsdokumentation, der bekræfter købsdatoen, kan vi desværre ikke hjælpe jer."
Så enkelt var det for dem at undgå ansvar for deres dårlige produkter. Har I gemt jeres klammerkvitteringer?
Jeg sendte billeder og fik derefter svaret:
"Hej!
Vi genkender ikke dette problem med dette produkt.
Tag emballagen samt nogle af de ødelagte klammer med til nærmeste varehus og reklamér over dem. Husk at medbringe kvitteringen."
Mit svar:
"Men kære jer. Jeg har ikke kvitteringerne på klammerne, som jeg desuden har købt i forskellige omgange, i over et år... Jeg har to pakker tilbage af i alt 7-8 stk. De resterende dårlige klammer er monteret synligt (det er bare at komme og kigge). Et antal er allerede indbygget. Og grunden til, at I ikke kender til problemet, er, at 99% af kunderne helt sikkert allerede har bygget det ind, og i dag har de ingen anelse om, at deres ledninger sidder løst inde i væggen... Heldigvis har jeg ikke gjort det. Endnu.
Med tanke på det djævelske merarbejde, jeg nu har foran mig med at udskifte omkring 600 af jeres dårlige klammer, synes jeg, det er forbandet sølle, at jeg kun skal få pengene tilbage (da jeg ikke har kvitteringerne tilbage, vil jeg desuden ikke få en øre). Desuden har jeg ventet siden juni på et svar fra jer, og da jeg ringede i ugen, var det intet manden i kundeservice kendte til... Hallo!
Hvis I har nogen idé om markedsføring og hvordan man håndterer meget utilfredse kunder, kan I gøre det bedre end at tilbyde "pengene tilbage".
Mens I overvejer det, kan I læse her:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/196527-varning-julas-skruvklammer.html
Med venlig hilsen
Jesper, en (indtil videre) trofast Julakunde"
Jula svarer:
"Hej!
Uden kvittering eller anden købsdokumentation, der bekræfter købsdatoen, kan vi desværre ikke hjælpe jer."
Så enkelt var det for dem at undgå ansvar for deres dårlige produkter. Har I gemt jeres klammerkvitteringer?
Har samme problem med Julas sømklammer, rent lort sprækker på samme sted som skrueklammer
Har ikke forsøgt at reklamere, men skal tjekke om jeg har kvitteringen og i så fald gøre et forsøg
at kundeservice ikke kender til problemet er nok bare en måde at forsøge at undgå reklamationer
Jeg handler gerne på Biltema i stedet for Jula, der er det betydeligt lettere og mere behageligt at reklamere et produkt
Deres klammer holder!
Har ikke forsøgt at reklamere, men skal tjekke om jeg har kvitteringen og i så fald gøre et forsøg
at kundeservice ikke kender til problemet er nok bare en måde at forsøge at undgå reklamationer
Jeg handler gerne på Biltema i stedet for Jula, der er det betydeligt lettere og mere behageligt at reklamere et produkt
Deres klammer holder!
Forresten, sakset fra konsumentverket:
"Hvis du vil klage på en vare eller bruge garanti, åbent køb eller bytteret du har fået af en butik, skal du kunne bevise, at du har købt en bestemt vare i butikken, hvornår du har købt den, og til hvilken pris. En kvittering er en enkel måde for dig at bevise dette. Men du er ikke tvunget til at beholde kvitteringen for at bruge dine rettigheder. Kan du bevise dit køb på en anden måde, går det også fint. Det kan for eksempel være med et kontoudtog eller en kreditkortkvittering."
Det kan desværre være svært at bevise, at det er netop det produkt, du har købt, især hvis man har købt mere end én ting.
"Hvis du vil klage på en vare eller bruge garanti, åbent køb eller bytteret du har fået af en butik, skal du kunne bevise, at du har købt en bestemt vare i butikken, hvornår du har købt den, og til hvilken pris. En kvittering er en enkel måde for dig at bevise dette. Men du er ikke tvunget til at beholde kvitteringen for at bruge dine rettigheder. Kan du bevise dit køb på en anden måde, går det også fint. Det kan for eksempel være med et kontoudtog eller en kreditkortkvittering."
Det kan desværre være svært at bevise, at det er netop det produkt, du har købt, især hvis man har købt mere end én ting.
Moderator
· Stockholm
· 56 260 indlæg
De fleste butikskæder plejer at kunne finde kvitteringen ud fra deres database på et par minutter, hvis de søger på dit kortnummer. Har aldrig prøvet det på Jula, men andre steder.
Moderator
· Stockholm
· 56 260 indlæg
Men jeg vil gerne slå et slag for sømmet, det går hurtigere at slå i et søm, og fjerne det, end at skrue i en klammer. Det er billigere, og det holder mere garanteret.
