D09
Hej

Overvejer et arbejdsmoment, jeg gjorde, da jeg malede huset.

Tænkte, at det jo er godt, hvis taget, der stikker ud (underside), er beskyttet.

Så jeg smurte hvid akrylmassa på.

Gør dette mere skade end gavn?

Er der risiko for, at reglarna begynder at rådne?

Det er blevet lidt misfarvet, som åbenbart akrylmassa bliver, men undrer mig mest over, om det er et risikoområde, så man kan skrabe det væk i tide :)

Bør ikke gøre nogen skade. Malet tagfod har jo eksisteret længe. Så længe tagpappen eller tilsvarende holder tæt oppefra, bør det være roligt.

Akrylmassa? Er det sammenligneligt med plastmaling, eller har du lagt på et ordentligt tykt lag? Hvorfor akrylmassa og ikke almindelig maling? (Ren nysgerrighed.)
Jo tykkere lag (maling), desto mere effektivt forhindrer det underlaget i at ånde.

D09
Oldboy sagde:
Bør ikke gøre nogen skade. Malet tagfod har jo eksisteret længe. Så længe tagpap eller tilsvarende holder tæt oppefra, bør det være roligt.

Akrylmassa? Er det sammenligneligt med plastmaling, eller har du lagt et rigtig tykt lag på? Hvorfor akrylmassa og ikke almindelig maling? (Ren nysgerrighed.)
Jo tykkere lag (farve) desto mere effektivt forhindrer det underlaget i at ånde.
He he tænkte vel at akrylen ville være lidt skarpere :P

Sen kom jeg over akrylmassa meget billigt :)

Tænkte at det var tricky hvis tagpap er tætte ovenpå og så akrylmassa nedenunder :/

D09 sagde:
He he tænkte vel at akrylen skulle være lidt skarpere :P

Så kom jeg over akrylmassa meget billigt :)

Tænkte at det var tricky hvis tagpappen er tæt på oversiden og så akrylmassa nedefra :/
Det var jo en yderst mærkelig ide du fik for dig...😄 men næste gang spørger du her på BH om ideen er god eller tosset inden du skrider til værks.

D09
verktygsgurun sagde:
Det var jo en yderst mærkelig idé du fik for dig...😄 men næste gang spørger du her på BH om idéen er god eller tosset før du går i gang.
Ha ha i know ;)

Skyder skylden på dårlig impulskontrol he he

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.