Skal åbne en ydervæg af planker.
Det er den ene gavl på huset. Åbningen skal være 3m for en facadeparti, der skal ind.

Så tænkte jeg at høre mig for her, hvordan jeg skal gå til værks.
Har funderet selv og forsøgt at få fat i en tømrer, men desværre kan jeg ikke få nogen hjælp før næste år.

Jeg havde tænkt mig at indsætte en limtræsbjælke i plankevæggen lige over linjen, der er tegnet på planket. Spørgsmålet er bare, om jeg skal understøtte og hvor bør jeg sætte støtten i så fald?
Den sidste etageadskillelsesbjælke ligger ca. 60cm fra ydervæggen. Så gulvet på overetagen er sandsynligvis fastgjort i ydervæggen.

Er der nogen, der har lidt råd, så det bliver rigtigt?
Lægger billeder op af indvendig væg samt udvendigt.
Partiet skal sidde under den røde teglbjælke. Indvendig trævæg med pletter af ridser og et hul. Markeringer viser, hvor en åbning på 3 meter skal laves til et facadestykke. Indvendig væg af træplanker med bjælker og skruer. Træfiber og huller synlige. Installeret i forhold til planlagt åbning i ydervæg. Gavl på et murstenshus med tegllinje midt på væggen, lille vindue i bunden, græsplæne og et hvidt skur til venstre. Klar himmel i baggrunden.

Det adskiller sig jo mellem kommuner, men kræver kommunen ikke en konstruktionsplan i byggemeldingen? Eller med andre ord, behøver du ikke at ansætte en konstruktør? (Nu har jeg antaget, at ejendommen er omfattet af en lokalplan - jeg synes, det ser ud, som om I har en nabo tæt på.)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.