Hej !!
For nogle uger siden var jeg inde og spurgte om dimension for limtræsbjælke. Jeg fik et godt svar fra medlemmet justusandersson og tænkte nu, at jeg kan få en ting kontrolleret.
Tidligere forudsætning var, at åbningen var under 4 m, og da fik jeg svar på passende bjælke for åbning 3,8 m = 165x315 og åbning 3,3 m = 115x315. Nu har forudsætningerne ændret sig. Åbningen skal være 4,2 m, og da har jeg fået et svar, der siger, at limtræsbjælken bliver 415 i højden, hvilket bliver tosset, da man i princippet skal dukke sig indendørs. Som erstatning for limtræsbjælke har jeg fået svar om, at en IPE 240 bjælke kan klare at løse problemet. Taknemmelig hvis jeg kan få dette bekræftet. Gerne af justusandersson

Obbarn

Det er meget smigrende at blive efterspurgt på denne måde! Hvis lastforudsætningerne er uændrede og det kun er spændvidden der er øget, foreslår jeg 215x315 i bjælkedimension for limtræ. IPE 240 fungerer også, men er et dyrere alternativ, der ikke sparer særligt meget på højden. Skal du have stål er HEA 200 lavere.

• Synes
Mondi og 3 andre
  • Laddar…
Tak for bekræftelsen på det jeg har fået fra en anden part. Jeg havde foretrukket limträ af flere grunde, men 215 bliver lidt for bred med tanke på tilslutning til eksisterende væg. At beklæde en stålbjælke er ikke noget jeg sætter pris på, men det må nok blive IPE 240 alligevel. Tak igen for engagementet

Obbarn

Hvis det er bredden, der er problemet, er 140x360 en mulighed.

Okey!!!!
Det tåler at tænke på .......Må høre med chefen ( hustrun ).
Tak igen ..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.