Hej alle sammen!
Jeg har søgt i forummet uden at finde svar på dette.. Vi har et hus fra -53, der er delvist bygget af en gammel tømmerstamme, og kælderen er støbt i beton. Nu vil vi åbne et eksisterende hul i en væg (se vedhæftet billede) i tømmerstammen i en bærende væg.
Vi vil ikke gøre åbningen bredere, men blot lade den gå ned til gulvet, så der dannes en passage mellem rummene. Er der nogen risiko ved at åbne nedad i en bærende væg i dette tilfælde, når der allerede er en åbning? På etagen nedenunder (kælderen) er det beton.
 
  • Tegning af væg med eksisterende hul, angivet som 1,5m bredt og 1,2m højt, i midten af en bærende væg på 3,4m bred og 2,55m høj.
Milkshaken
skal ikke være noget problem egentlig, men du kan jo altid stemple op præcis ved siden AF FØR du begynder at save, og så ville jeg nok sætte nogle stående typer, 95x95 ved siderne i åbningen som så får sidde dér... muligvis får du save op lidt større bredde da.....
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.