Hej alle sammen!
Jeg har søgt i forummet uden at finde svar på dette.. Vi har et hus fra -53, der er delvist bygget af en gammel tømmerstamme, og kælderen er støbt i beton. Nu vil vi åbne et eksisterende hul i en væg (se vedhæftet billede) i tømmerstammen i en bærende væg.
Vi vil ikke gøre åbningen bredere, men blot lade den gå ned til gulvet, så der dannes en passage mellem rummene. Er der nogen risiko ved at åbne nedad i en bærende væg i dette tilfælde, når der allerede er en åbning? På etagen nedenunder (kælderen) er det beton.