Der er et ønske om at fikse indgangen med en ny trappe med granitplan trin og et vange-stykke i metal.
kan ikke finde nogen inspirationsbilleder på en åben trappe i granit, er der nogen grunde til dette, som ikke er åbenlyse?
Sten har god modstandskraft mod tryk, men dårligere mod træk/bøjning, så hvis du lægger en granitplade mellem to understøtninger og træder på midten, er der stor risiko for, at den knækker. Du skal nok bygge vanger i stål og derefter en form for stål mellem disse, som granitten ligger på. Disse behøver sandsynligvis ikke at være så høje, at de får trappen til at se indbygget ud, men der kan være byggeregler, der siger, at det ikke må være en åben trappe på grund af risikoen for, at et barn kan sidde fast mellem trin og komme til skade alvorligt. Disse regler gælder for trapper indendørs, og afstanden mellem trin må ikke overstige 100 mm.
Hvis du ikke kan finde det som en standardprodukt hos et firma, der laver hegn og trapper, så er det nok en smedje, der kan lave det, hvis du har en tegning.
Det kan jo være, at stenhuggerier har kontakter med nogen, der kan lave jernarbejdet.
Jeg har gjort sådan her:
Samletrin er monteret på stålrammer, som er boltet mod vangestykkene. Samletrin er ganske vist af træ, men samme princip fungerer for granit.
Jeg tegnede selv, og et lokalt metalfirma byggede.
Der er et ønske om at fikse indgangen med en ny trappe med granit trin og en vangestykke i metal.
Jeg finder ingen inspirationsbilleder på en åben trappe i granit, er der nogle grunde til dette, som ikke er åbenbare?
I dag er der en trappe ligesom følgende:
[billede]
Har også et lignende behov, da min gamle prefab trappe er slidt op og vil sandsynligvis gå i stykker ved kommende dræning. Overvejer også en åben trappe i metal med trin i granit (eller træ). @Christoffer L fandt I en god løsning?
Har också ett liknande behov då min gamla prefabtrappe er slidt op og vil sandsynligvis gå i stykker ved kommende dræning. Tænker også på en åben trappe i metal med trin i granit (eller træ).
@Christoffer L fandt I en god løsning?
Andre inspirationer?
Vi fandt ingen håndværkere, der var interesserede i vores område, vi måtte nøjes med beton. Arbejdet går i gang, når vejret tillader det. Billeder kommer til foråret
Jeg har gjort sådan her:
[billede]
Trinene er monteret på stålrammer, der er boltet mod vangestykkerne. Trinene er godt nok af træ, men samme princip fungerer for granit.
Jeg tegnede selv og en lokal metalvirksomhed byggede.
Hej, har du lyst til at dele tegningen? Supersmukt og præcis sådan vi vil gøre.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.