Hej
Jeg er ved at afslutte et lille byggeri, et garderoberum under en trappe, som tidligere var åben.
Jeg isolerede gipsvæggene, og nogle steder under trappetrinene blev der nogle små sprækker på 2-3 cm, så der er en åben (men ikke synlig) passage ind til glasulden.
Nu, hvor byggeriet næsten er færdigt, er jeg begyndt at bekymre mig over, om jeg måske burde lukke til, så isoleringen virkelig er fuldstændig indkapslet bag gips eller lægter.
Kan glasuld frigive fibre, hvis man ikke rører ved det?
Måske skulle jeg tage en tur mere til nærmeste byggemarked og købe en dåse fugeskum og bare fylde sprækkerne, så jeg slipper for at tænke på, om miljøet er godt for alle børnene, for der kommer de jo til at lege helt sikkert...