Jeg foreslår liggende råspont med stående 1200 gips udenpå.
 
  • Synes
Magnus E K og 2 andre
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sagde:
1200 og forskudte samlinger.

Hvorfor skulle du have forskellige plademål, tænker du?

Hvad er det for et rum, du klarer dig fint med osb. Der er mere forskel i pris end i trækstyrke mellem OSB og krydsfiner.
Ahh ok. Så 1200 på både krydsfiner og gips 👍👍
Rummet er et almindeligt indendørs rum. Så osb er måske nok? Har hørt, at krydsfiner skulle være meget bedre.
 
F Fredrik K80 sagde:
Ahh ok. Så 1200 på både plywood og gips 👍👍
Rummet er et almindeligt indvendigt rum. Så OSB måske er nok da? Har hørt at plywood skal være meget bedre
Det er en myte.
Køb plywood hvis du vil, jeg har svært ved at se at du vil fortryde hvis du vælger OSB. 👍
 
  • Synes
Fredrik K80
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sagde:
Det er en myte.
Køb krydsfiner hvis du vil, jeg har svært ved at se, at du vil fortryde det, hvis du vælger OSB. 👍
Tænkte i øvrigt på at gøre noget lignende i garagen. Det er en koldgarage men godt 1/5 af garagen er opdelt som et isoleret depotrum. Tænkte at tage den nuværende gipsvæg ned og kun erstatte med krydsfiner eller OSB. Kan man gøre sådan, eller er man nødt til også at sætte gips op?
 
F Fredrik K80 sagde:
Tänkte forresten gøre lignende i garagen. Det er en kold garage, men godt 1/5 af garagen er afdeltes som et isoleret opbevaringsrum. Tænkte tage den eksisterende gipsvæg ned og kun erstatte med krydsfiner eller OSB. Kan man gøre det eller er man nødt til også at sætte gips?
Du kan gøre det.
Men hvis du alligevel tænker at have krydsfiner eller osb udenpå, kunne du montere det udenpå gipsen.
 
  • Synes
Fredrik K80
  • Laddar…
Magnus E K
F Fredrik K80 sagde:
Tænkte forresten gøre lignende i garagen. Det er en koldgarage men godt 1/5 af garagen er opdelt som et isoleret opbevaringsrum. Tænkte tage den eksisterende gipsvæg ned og kun erstatte med krydsfiner evt. OSB. Kan man gøre sådan eller er man nødt til også at sætte gips op?
Gips er godt for at mindske brandspredningsrisiko.
 
  • Synes
Fredrik K80 og 2 andre
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K sagde:
Gips er godt til at mindske brandspredningsrisiko.
Men er det et krav? Ville jo være rart at slippe for at hænge gips op, spartle, slibe og alt det der følger 😮‍💨
 
F Fredrik K80 sagde:
Det ville jo være rart at slippe for at hænge gips, spartle, slibe og alt det der følger 😮‍💨
At spartle og slibe er vel frivilligt, du kan nok have gipsen som den er eller bare malet med en enkel farve, hvis du ønsker det.
 
  • Synes
Magnus E K og 2 andre
  • Laddar…
F fribygg sagde:
At spartle og slibe er vel frivilligt, du kan nok have gipsen som den er eller bare malet med en enkel farve, hvis du ønsker det.
Ahh sandt dét
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.