Vi har ca 60 kvm gulvareal, der skal belægges med egetræsgulv. Køkken, gang, stue og 2 soveværelser, hvor soveværelserne er de eneste, der har indvendige døre. Vi havde ikke tænkt at have tærskler nogen steder. Nu siger bygherren, at vi skal lægge lister for eksempel mellem køkken og stue, fordi arealet bliver for stort, og gulvet vil revne ellers. Hele ideen med et sammenbindende trægulv overalt forsvinder, synes jeg... Hvordan gør vi?
Vi er meget taknemmelige for hjælp!!
Åsa
Vi er meget taknemmelige for hjælp!!
Åsa
Hvis du kan lægge gulvene med op til, lad os sige, 5 millimeters mellemrum mellem de forskellige rum, så kan du maskere disse mellemrum med en laminatape. Den er cirka 2 centimeter bred og svarer til gulvets farve. Det er nok ikke en anbefalet fremgangsmåde, men jeg har brugt denne tape til at maskere mellemrum mellem gulv og lister i en lejlighed, jeg købte. Jeg købte den i Fredells i Hammarby Sjöstad. Producent Duriwood.
Tapelisterne skal egentlig lægges indeni en samleliste, men de er meget hårde og holdbare og har en suveræn klæbeevne, så hvis gulvene er i samme højde, klarer man sig med dem, og man får en tærskeløs fornemmelse. http://www.duri.se/Privat.main?link=index_privat.jsp&nav=false&lang=sv_SE klik på Produkter > Gulvlister > Duri Wood > Indlæg.
Jeg er enig i, at et tærskelløst hjem er guld værd.
Tapelisterne skal egentlig lægges indeni en samleliste, men de er meget hårde og holdbare og har en suveræn klæbeevne, så hvis gulvene er i samme højde, klarer man sig med dem, og man får en tærskeløs fornemmelse. http://www.duri.se/Privat.main?link=index_privat.jsp&nav=false&lang=sv_SE klik på Produkter > Gulvlister > Duri Wood > Indlæg.
Jeg er enig i, at et tærskelløst hjem er guld værd.
Det der virker meget smart, må finde noget duriwood og teste det.Fagerborn sagde:
Har forsøgt på alle mulige måder at fjerne tærskler og ujævnheder herhjemme, da kæresten sidder i kørestol og ikke er stor fan af tærskler og kanter
/AB
Jeg må bare nævne, at jeg har ca. 65 m2 (køkken, spisestue og stue) sammenhængende gulv i stueetagen. Jeg har ikke oplevet nogen problemer med det (bortset fra under lægningen, som var lidt tricky). Det har ligget i tre år nu på en støbt plade med gulvvarme.
Mit gulv er et hellimet Rappgo-gulv, hele egetræsplanker. Hvordan det fungerer med limfri gulve ved jeg ikke, men det burde rimeligvis også fungere.
/Common
Mit gulv er et hellimet Rappgo-gulv, hele egetræsplanker. Hvordan det fungerer med limfri gulve ved jeg ikke, men det burde rimeligvis også fungere.
/Common
Jeg skal lægge gulv i min lejlighed uden tærskler. Ifølge gulvlæggeren bør man ikke lægge større områder end 12 meter i længden i nogen retning. Så det er bare at lægge gulvet uden tærskler, hvis du holder dig under 12 meter. Sørg bare for at have bevægelsesmargen ud mod væggene.
Klik her for at svare