Jeg har et anneks på landet, sandsynligvis bygget sent i 70'erne, hvor den ene halvdel er isoleret og indrettet, og den anden halvdel tjener som opbevaring (separat indgang). Da jeg har rigelig med anden opbevaringsplads, tænkte jeg at rive skillevæggen ned og indrette hele annekset. Annekset bruges som ekstra legeværelse for børnene samt gæstehytte om sommeren. Måske kan det blive børnenes "soveværelse", når de bliver lidt ældre. Om vinteren er det koldt, og opvarmes kun lejlighedsvis.

Den indrettede del har tapet/strukturtapet direkte på (tror jeg) 6 mm plade på væggene. Jeg overvejer, om jeg kan slippe afsted med at skaffe plade i samme tykkelse (findes det?) og blot bygge videre (nyt tapet/maling kræves selvfølgelig)? Eller bør jeg rive alt ned og lave alle væggene om? Hvilket materiale i så fald, fungerer gips, hvis det ikke er opvarmet?

Fokus på at gøre det så billigt og enkelt som muligt, ingen høje krav til finish.
 
Senest redigeret:
Gips tåler at være ouopvarmet, men er måske lidt følsom for fugt. Jeg synes personligt, at gipsplader ikke hører hjemme i mere rustikke miljøer. 6 mm board findes stadig. Jeg ved dog ikke i hvilke formater de findes. Et godt alternativ er 7 mm fyrretræsfinér, som man bare hvidlaserer. Det bedste er plademateriale med naturlig hygroskopisk (fugtoptagende) evne.
 
  • Synes
beerfueled
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.