Jeg er i færd med at bygge en slags entrémøbel til børnene at have i vores bryggers i kælderen. Trods gode fugtforhold og ingen montering mod ydervæg er jeg opmærksom på ikke at have for meget træ tæt mod væggen. Jeg vedhæfter min spartanske tegning.

Opsætningen er tre sektioner med skillevægge imellem. To øvre hylder, på undersiden af den nederste skal der fastgøres kroge til overtøj. Derefter siddebænk, og under denne to skohylder. De stiplede vandrette markeringer er hvor jeg forestiller mig 45x45-reglar fastgjort i væggen. Så er planen at lade de øvre hyldeplaner samt siddebænken hvile på reglar i bagkanten. Foran er spørgsmålet om hyldeplanerne skal hvile på vinkeljern fastgjort i skillevægge eller om jeg skal sætte en lille liste på skillevæggene som de kan hvile på. Det sidste alternativ lyder pænest synes jeg.

Mine spørgsmål:
1. Går enhver træliste lige så godt som vinkeljern til at bære hyldeplan?
2. Materialevalg. Jeg overvejer limtræplade til siddebænken og tænker MDF eller måske krydsfiner til resten. Er nogen af dem at foretrække? Hvilken tykkelse på plade?
3. Nogen der har bygget noget lignende og vil dele deres skitse?

• Håndtegnet skitse af entrémøbel med tre sektioner og hylder, kroge under øverste hylde og noter vedrørende dimensioner og montering.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.