Tænkte smække op furuplywood som overflade på køkkenvæggene i sommerhuset. Væggene består i dag af spånplade (sømmet), så plywooden har ikke nogen egentlig "pladefunktion", men kun æstetisk.
Tænkte i starten at jeg skulle bruge 4mm plywood, men overvejer om 7mm måske er bedre? Ved ikke helt, hvordan jeg skal resonere omkring tykkelsen, andet end at 4mm føles lidt slasket.
For at sætte dem op tænkte jeg at lægge lidt lim på og derefter skyde dem fast med 18g-dykkert. Er det nok med nogle sporadiske strenge, eller skal jeg smøre lim over hele overfladen?
Nogen der har lavet noget lignende og kan råde i en retning?
Der er ret stor forskel mellem 4 og 7 mm krydsfiner. 7 mm har jeg brugt til spejle i skydedøre uden problemer. Lim er skidt. Brug det ikke, medmindre du skal.
Satte skiverne klods op ad hinanden uden sprække. Både limede og skød dem fast med et generøst antal dykkere, så er ikke direkte bekymret for, at det ikke skal fungere.
Fandt et billede, hvor du kan se en samling. Er tilfreds med udseendet! Der er nu også kommet dæksider i 15mm plywood, og jeg skal begynde med lågerne i weekenden, også disse i plywood
Sat skiverne klods op uden sprække. Både limede og skød dem fast med et generøst antal dykkere, så jeg er ikke ligefrem bekymret for, at det ikke skal fungere.
Fandt et billede, hvor du kan se en samling. Er tilfreds med udseendet! Har nu også tilføjet dæksider i 15mm krydsfiner og skal begynde på lågerne til weekenden, også disse i krydsfiner
Satte skiverne klods op uden sprække. Både limede og skød fast dem med et generøst antal dykkere, så er ikke direkte bekymret over, at det ikke skal fungere.
Fandt et billede, hvor du kan se en samling. Er tilfreds med udseendet! Har nu også fået dæksider i 15mm krydsfiner og skal begynde med lågerne til weekenden, også disse i krydsfiner
[billede]
Er dit hus altid opvarmet? Har fået råd om at have tommestok Tykkelse mellemrum mellem alle plader for at have en bevægelsesfrihed? Bør man være bekymret for det, hvis man vil opvarme huset mindst én gang om måneden?
Er dit hus altid opvarmet? Fået råd om at have tumstocks Tjocklek sprække mellem alle plader r at have et bevægelsesrum? Bør man være bekymret for det, hvis man i det mindste vil opvarme huset hver måned?
Ja, altid opvarmet, men kun vedligeholdelsesvarme i længere perioder om vinteren. Ingen problemer overhovedet indtil videre.
Okay! Tak for svaret. Og så har du monteret krydsfinerne tæt mod hinanden samt også uden sprække op mod loft og gulv? Har dine plader siddet oppe i et år?
Fik senest anbefaling fra beijer om, at 1 mm sprække anbefales for bevægelsesfrihed ved udvidelse.