Hvor lange er HEA bjælkerne, den gamle og den nye? Hvor bredt er huset? Er det en almindelig beboelsesplan, som bjælkerne bærer? HEA 260 er en dimension, man normalt ikke behøver at bruge i et parcelhus.

J justusandersson sagde:
Hvor lange er HEA bjælkerne, den gamle og den nye? Hvor bredt er huset? Er det en almindelig boligplan, som bjælkerne bærer? HEA 260 er en dimension, som man normalt ikke har brug for i et parcelhus.
Den eksisterende er ca. 3500 og den nye er 5100.
Huset er 7800 indvendigt, en murstensvilla. Ja, det er en almindelig boligplan, som bjælkerne bærer. Lige der, hvor hjertemuren er placeret, er der kun åbent rum på førstesalen. Nej, jeg tror konstruktøren har brugt både seler og livrem.

Med forbehold for at jeg ikke har set nogle andre tegninger end din skitse, mener jeg, at HEA 260 er overdimensioneret. HEA 200 synes jeg er mere rimeligt, måske HEA 220 hvis man vil holde nedbøjningen omkring 1/600. 50 kN er nok en mere realistisk belastning på midtersøjlen. Teglvilla, er det virkelig et muret hus og ikke bare facadetegl?

J justusandersson sagde:
Med reservation for at jeg ikke har set andre tegninger end din skitse, synes jeg, at HEA 260 er overdimensioneret. HEA 200 synes jeg er mere rimeligt, måske HEA 220 hvis man vil holde nedbøjningen omkring 1/600. 50 kN er nok en mere realistisk last på midterstolpen. Teglvilla, er det virkelig et muret hus og ikke kun facadetegl?
Nej du har ret, det er kun facadetegl!
Tak for alle svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.