Nu har jeg brug for råd. Jeg skal sætte planker op, som er 145 mm brede og 22 mm tykke på vægge og loft. Er der nogen, der har gjort dette, og hvad har I i så fald brugt for maling/lasur (det skal blive hvidt), og hvordan har I sat det op, med høvlet eller uhøvlet overflade ind mod rummet? Er der nogen, der har gjort noget lignende?

Det skal være i et fritidshus, så jeg vil gerne have lidt havfornemmelse over det hele.

mvh

Tomas

Jeg skruede sådanne planker op i vores soveværelse, men liggende. Vi laserede plankerne med en eller anden lasur, som jeg ikke kan huske, hvad den hed. Jeg fastgjorde plankerne med almindelig terrassekrue med den uhøvlede side udad.

Er meget tilfreds med resultatet, og det er let at sætte billeder op :-)

Totte_S
"Alcro fasadlasyr V" brugte jeg indendørs på brædder (og også på høvlet træ under en trappe). Fungerer godt. Jeg mener, at du sagtens kan bruge ubrudt hvid og male så mange lag, som du synes virker passende. Lasuren dækker jo mere og mere, og min erfaring er, at panelen mørkner efter et par år, så jeg fortryder, at vi malede med brudt hvid, for den er i dag mørkere, end jeg ønskede.

Jeg kan anbefale en båndsavskåret overflade, der er let slebet. Vælg god gran, så undgår du de mørke harpiksfyldte knaster!

Ja, jeg tænkte at slibe overfladen så den alligevel bliver "behaglig"

T

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.