jeg skal bygge en glasinddækket terrasse og vil have vinduer på den ene side. Der er allerede stolper med 160 cm afstand, og jeg vil sætte reglering mellem dem til vinduerne.
vindueskinnen skal ligge på en planke, der er 22/28 mm tyk og fastgøres med vinkeljern i enderne.
jeg antager, at det burde være tilstrækkeligt med 2 stolper under brættet (mellem de store stolper), hvilket vil give ca. 53 cm mellem fastgørelsespunkterne.
glassene vejer ca. 20 kg tilsammen.
eller vil et bræt på 22 mm bøje?
fastgørelsen vil være (c/c):
vinkeljern, 53 cm frit hængende, stolpe 70x70, 53 cm frit hængende, stolpe 70x70, 53 cm frit hængende, vinkeljern
vindueskinnen skal ligge på en planke, der er 22/28 mm tyk og fastgøres med vinkeljern i enderne.
jeg antager, at det burde være tilstrækkeligt med 2 stolper under brættet (mellem de store stolper), hvilket vil give ca. 53 cm mellem fastgørelsespunkterne.
glassene vejer ca. 20 kg tilsammen.
eller vil et bræt på 22 mm bøje?
fastgørelsen vil være (c/c):
vinkeljern, 53 cm frit hængende, stolpe 70x70, 53 cm frit hængende, stolpe 70x70, 53 cm frit hængende, vinkeljern
Hvor stort er vinduet, og hvordan skal det fastgøres?
Hvorfor bruger du stolper i stedet for reglar?
Skal det isoleres?
Du skriver indglasset udestue, hvor meget er "glas", og hvor meget er resten?
Skal du have en form for indre væg?
Ydervæg?
Hvorfor bruger du stolper i stedet for reglar?
Skal det isoleres?
Du skriver indglasset udestue, hvor meget er "glas", og hvor meget er resten?
Skal du have en form for indre væg?
Ydervæg?
vindue bredde 150cm bestående af 2 skydedøre Alu ca. 20 kg i alt. væg 80cm høj, vindue 120 cm højt.
eksisterende stolper til taget er 95x95.
væggen:
yderpanel stående, liggende lægte (evt. stående lægte for ventilation), vindpap, isolering i væggen 95 cm/regelkonstruktion, evt. vindpap, liggende panel som indvendig væg
skal nok bruge 45x70 i stedet for stolper indser jeg nu.
eksisterende stolper til taget er 95x95.
væggen:
yderpanel stående, liggende lægte (evt. stående lægte for ventilation), vindpap, isolering i væggen 95 cm/regelkonstruktion, evt. vindpap, liggende panel som indvendig væg
skal nok bruge 45x70 i stedet for stolper indser jeg nu.
Senest redigeret:
Klik her for at svare