Hej!

Skal til at gipse et loft i kælderen, lige nu ca 22*95 brædder i træ med savsmuld ovenpå og intet andet. Meget trinlyd fra etagen ovenover, så jeg tænkte at lægge dobbelt lag gips.

Samtidig tænkte jeg, at det ville være praktisk at få ny el til belysningen, og det mest praktiske ville vel være at sætte 16mm gips i et lag, sørge for at der er spor til 16mm flexslange, som autoriseret elektriker kan montere, og så trække et lag almindelig gips ovenpå det.

Med andre ord:
Hvor køber jeg 16mm gips i Göteborgområdet?

eller:
Hvordan får jeg lavet et godt installationslag til el i loftet?

Har aldrig hørt om gips tykkere end 13mm.

Monter masonit mellem gips og brædder? 3,2 + 13mm = 16,2mm

Kan gøres i smalle strimler, hvor der skal skrues...

Hvorfor ikke bare tynde ud med spredt panel og trække slangen langs med den?

Tiger79: Tak for tippet, er lidt inde på det, men jo færre trin og skruer jo gladere bliver jeg :). Har f.eks. Hornbach så tynd masonit?

RetepG: Jeg er på jagt efter god lydisolering, spredt dæmper dårligt sammenlignet med gips. Vil nødigt sænke loftet mere end nødvendigt, så 16 mm spredt + 13 mm gips +13 mm gips bliver for meget.

Masoniten findes i plader på 120*240cm hos alle byggecentre.

Fastgør den med et par papspik, det hele fastgøres ordentligt med gipsskruer i passende længde.

Mikael_L
Du kan alligevel ikke bøje ud slangen med kun 16mm spillerum. Det er tilstrækkeligt knudret at få en venlig bøjning, hvis det er glesset med 28mm.

Eller overvejer du meget lave loftdåser?

Tiger: Tak!

pbengtsson: tak!

Mikalel_L: Takbokse kan man sænke ind i træet, hvis man vil, så normale 45mm burde virke. Jeg har nok ikke tænkt mere end typ 3 stk. takbokse, så det er ikke store mængder. Tak for svar i hvert fald :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.