Jeg skal bestille spejlglas med målene 160x100, og omkring spejlglassene vil jeg lime dekorlister fast, lidt som på det vedhæftede billede. Hvor tykke synes I så, at spejlglassene skal være? 4 mm eller 6 mm, eller måske endda 8 mm? "Rammen" rundt om spejlglassene vil jo ikke have noget med selve spejlet at gøre, udover at det bliver en dekoration.
Synes I, at jeg skal bruge montagelim eller noget andet til at hænge spejlene op? Og skal spejlene være råskårne, eller have en form for kantbehandling?
4 mm spejlglas synes jeg er nok. Hvis de ikke har nogen bærende, sikkerheds- eller beskyttelsesfunktion.
(De sidder vel ganske enkelt bare mod en væg?)
Og hvis listerne, som de bør, falser over spejlkanten, behøver spejlenes kanter ikke behandles noget specielt. Sådan her altså:
Om de inte har nogen bærende, sikkerheds- eller beskyttelsesfunktion.
Spørgsmålet er jo så om de 160 cm høje spejle skal placeres med underkanten lavere end 60 cm over gulv. For hvis de er lavere, skal det vel være sikkerhedsglas eller lamineret glas for at holde ulykkesrisikoen nede.
Sidder de med lister som KoW tegnede, behøver glasene vel ikke blive limet. Hvilket sikkert vil blive værdsat den dag, de skal fjernes.
Spørgsmålet er jo så om de 160 cm høje spejle skal placeres med underkanten lavere end 60 cm over gulv. For hvis de er lavere, skal det vel være sikkerhedsglas eller lamineret glas for at reducere ulykkesrisikoen.
Det er jo en tanke!
Hvor stor er risikoen for, at en lille pode kaster byggeklodser på eller snubler ind i spejlets glas?
Hvorfor vil man overhovedet have så mange spejle i et soveværelse (som jeg formoder, det er)?
Narcissisme/selvbeskuelse
4 mm spejlglas synes jeg er tilstrækkeligt. Hvis de ikke har nogen bærende, sikkerheds- eller beskyttelsesfunktion.
(De sidder vel bare mod en væg?)
Og hvis listerne, som de bør, falser over spejlkanten, behøver spejlenes kanter ikke at blive behandlet noget særligt. Sådan her altså:
[billede]
Ja, hvis jeg har forstået dig rigtigt, så bliver det sådan, jeg har tænkt mig. Se vedhæftet billede for dekorliste, som jeg nok vil have rundt spejlglassene.
Spørgsmålet er jo så, om de 160 cm høje spejle skal placeres med underkanten lavere end 60 cm over gulvet. For hvis de er lavere, skal det vel være sikkerhedsglas eller lamineret glas for at reducere risikoen for ulykker.
Sidder de med lister, som KoW tegnede, behøver glasene vel ikke at blive limet. Hvilket sikkert vil blive værdsat den dag, de skal væk.
Hmm, lige nu har jeg tænkt mig, at spejlglassets underkant "slutter" 55 cm fra gulvet, og der have en dekorliste med bredden 15,5 cm. Jeg havde tænkt at lime dekorlisterne fast rundt om, tæt på spejlene, men dette giver jo ikke andet end blot en dekoration.
Johannes Carlsson sagde:
Tyndere vejer mindre, så 4mm.
At lime dem op er sikkert fint, men jeg ville montere dem med beslag i over- og underkant og derefter dække beslagene med ramme/liste
Har du tips til hvilke beslag der er gode til dette formål?
KnockOnWood sagde:
Det er en tanke!
Hvor stor er risikoen for, at nogen lille kaster byggeklodser på eller snubler ind i spejlglasset?
Hvorfor vil man overhovedet have så mange spejle i et soveværelse (som jeg antager, det er)?
Narcissisme/spejling af sig selv
Det er en ret lille chance, da der sjældent er børn her. Så angående din spoiler skal spejlene sidde på gangvæggen, som er 5 meter. Væggen skal fyldes ud, og alternativerne var tre store malerier eller tre store spejlglas med dekorlister rundt, og det blev store spejlglas, simpelthen på grund af en omkostningssag.