Jeg bygger nyt, men med stor del genbrug
Det kræver lidt specialløsninger nogle gange...

Nu har jeg fået 90 stk spånplader, der er 340 cm lange og 41 cm brede. Hvad de oprindeligt skulle bruges til er ukendt. Men 125 m2 gratis er jo dejligt.

Så, hvad kan være det bedste anvendelsesområde?

1. Regle op bjælkelaget lidt ekstra og bruge som gulvspån? Dog umonteret, som sagt. Men hvis jeg sætter regler/kortling så alle kanter kan skrues skulle det vel fungere?
Jeg havde tænkt mig at have tykkere parketgulv ovenpå.

Jeg havde faktisk tænkt mig at have gulvvarme og kunne måske også skære dem i strimler og lægge ovenpå spånpladerne for at have varmeslanger imellem?

2. Bruge i stedet for råspont? Oprindeligt havde jeg planlagt at bruge undertagsdug mellem pladetag og isolering. Selvom spånplader måske ikke er det bedste alternativ, burde det så fungere?

3. Regle op et installationslag på indersiden af ydervæggene og bruge pladerne på væggen og derefter gips?

4. Regle op indvendige vægge med 45x45 cc 41-ish og bruge pladerne stående (derefter med gips på). Alternativt regle op cc 60 og montere pladerne liggende?

Hvad tænker I kreative byggeri-eksperter, der har mere erfaring?
 
At stive væggene af under gipsen går sikkert rigtig godt med dine spånpladeremser.
 
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Ja som ovenstående siger, så er de velegnede til indervægge, jeg ville have lagt dem indenfor gipsen..
På loft og gulv duger/holder de ikke..
 
  • Synes
Tjrex og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.