Nu stiller jeg sikkert verdens dummeste spørgsmål, men det må jeg leve med.

I kælderen har jeg et trægulv med 10 cm flamingo og typ platondug under. Jeg vil ikke tætne med gulvlister, jeg vil have fugtig luft ventileret ud. Jeg fandt noget, der hedder ventilerede sokler (se billeder), men jeg bliver ikke klogere på, om de hjælper mig i dette tilfælde. Hvordan ventilerer de egentlig? Jeg synes, det ser ud som om, de vil tætne nedefter lige så meget som en almindelig gulvsokkel, eller tænker jeg forkert?

• Diagram af en ventileret sokkel med mål og vinkler markeret. Viser en speciel form muligvis til at tillade luftcirkulation.
  • Ventileret sokkel i hvidt træ med udskæring for ventilation, ses fra siden. Designet lader til at hjælpe med at ventilere fugtig luft fra gulve.
  • Synes
Icaros
  • Laddar…

Bedste svar

De har et gennemskåret spor med jævne mellemrum i "vecket"/sporet, på bagsiden er dele af listen savede bort fra gennemskåret sporet helt ned,

Trælister med savede spor og fjerne segmenter, vist i tre forskellige træsorter: mørkt, lyst og hvidt træ, med fokus på detaljer i sporene.
To træplader med afsavet spor og fjernet bagside synlige, beige farve.
To træstykker med savede spalter langs kanten, set i vinkel. Den øverste liste har ens mellemrum mellem sporene.

• Synes
Icaros og 2 andre
  • Laddar…
Demmpa Demmpa sagde:
De har et gennemsavet spor med jævne mellemrum i "vecket"/sporet, på bagsiden er dele af listen bortskåret fra gennemsavede sporet helt ned,

[billede]
[billede]
[billede]
Stort tak for svaret Demmpa! Værdsættes!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.