Hej, har et hus med kælder oprindeligt fra 1946, men pga. udbygning og en senere reparation i forbindelse med et dørskift ser det ud til, at der findes 3 forskellige typer beton i kælderen. Undrer mig over, hvilke betontyper dette er? Billede 1) Udbygning? Billede 2) Til højre reparation?

Er ved at fæstne indvendigt foder rundt om vinduet på billede 1, men eftersom vindueshullet ikke er i vandret lod ved karmunderstykket, vil jeg udfylde under foderet for at få det i lod. Hvilken type mørtel eller fix kan jeg bruge her?

• Vindue i kælder med byggesten omkring og et vaterpas på vindueskarmen. Udsigt til græsplæne udenfor. Håndværktøj ses til venstre.
  • Billede af en kældervæg fra et hus, der viser forskellige typer af beton og revner. To hvide ledninger hænger over væggen.

Bedste svar

N Norschan sagde:
Hej, har et hus med kælder oprindeligt fra 1946, men på grund af en udbygning og en senere reparation i forbindelse med et dørs-
kifte, synes der at være 3 forskellige typer af beton i kælderen. Undrer hvilke beton-typer dette er? Billede 1) Udbygning? Billede 2) Til højre reparation?

Er i gang med at fastgøre indvendigt foder rundt om vinduet på billede 1, men da vindueshullet ikke er i vandret lod ved karmunderstykket, vil jeg
fylde op under foderet for at få det i lod, hvilken type mørtel eller fix kan jeg bruge her?
Det er ikke beton, det er mørtel. Du kan bruge en C-mur og pudsemørtel.
Tror du mener at få lysningen i lod og ikke foderet, lettere at lægge noget imellem end at arbejde med mørtel. Foder sættes efter lysning.
På billede 2 ser det ud til at være letbetonblokke til venstre, til højre betonhulstensblokke samt lecablokke øverst.

• Synes
Norschan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.