Hej allesammen!
Første gang jeg skriver her, men jeg har læst en del gennem årene, usikker på om det er det rette underforum, men vi prøver!

Jeg spekulerer på, hvordan vi bedst kan skjule den ramme/stikkontakt, der er vedhæftet. Det bedste ville være en løsning, der ikke er permanent, dvs. kan skrues ud, hvis nødvendigt. Alternativet til at skjule stikkontakten helt er at skjule rammen omkring, dvs. få den til at se ud som en mere retvinklet rektangel (plastskinner?).

Min egen idé er at montere et dæksel som dette: https://www.hornbach.se/shop/Doslock-ELKO-for-dubbeldosa-1420352/6644277/artikel-detaljer.html

Dimensionerne er 10x15x3 BxHxD (cm).

Hvad siger I?

Tak på forhånd!

• Vægudtag med ledning og åben ramme, set fra siden. Rammen er rektangulær og vægudtaget er delvist skjult med et låg.
  • Vægboks med ledning bag rektangulær åbning i hvid skabsvæg, mulig løsning søges for at skjule ramme eller gøre den mere rektangulær.
Hvis det er så vigtigt at skjule det (i et skab?) ville jeg nok have valgt at lave en hel bagside, som holder samme mål som indersiden af skabet.... Sat to lister i kanterne og skubbet ind bare...

• Synes
Sanazin og 2 andre
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Hvis det er så vigtigt at skjule det (i et skab?) ville jeg nok vælge at lave en hel bagside, der har samme mål som indersiden af skabet.... Satte to lister i kanterne og skubbet ind bare...
Det her er ingen dum idé! Dog undrer jeg om der ikke findes en enklere måde at skjule det. Skjule er måske et forkert ordvalg, vi vil først og fremmest pynte lidt på det, da det er i et skab, behøver det ikke være helt perfekt, men det ville være tilstrækkeligt med noget, der enten skjuler den firkantede del, eller om der findes noget man kan fastgøre rundt om (f.eks. en plastramme, hvis det findes?) for på den måde at skjule den grimme udsmykning af bagsiden.

Lim en plastikboks i passende størrelse og farve over hullet

• Synes
Sanazin
  • Laddar…
Hej
Eftersom kontakten ikke går så langt ind i skabet, har I måske en "smal lidt højere pakke, som en tom rispakke, eller sådan noget, som I kan skære et hul i på bagsiden og så bare stille ind i skabet. Hvis du forstår, hvad jeg mener
/B

• Synes
Sanazin
  • Laddar…
E etompau sagde:
Lim en plastboks i passende størrelse og farve over hullet
Bono_R Bono_R sagde:
Hej
Da kontakten ikke går så langt ind i skabet, har I måske en "smal lidt højere emballage, som en tom rispakke eller sådan noget, som I kan skære et hul i på bagsiden og så bare stille ind i skabet. Hvis du forstår, hvad jeg mener
/B
Præcis dette har vi selv overvejet! Dvs. noget plastlignende objekt, der er nemt at skrue i, og som ikke kræver noget snedkerarbejde. Den nærmeste "færdige" (dvs. pæne) løsning ville da være låg fra Hornbach, men spørgsmålet er, om der findes noget andet i byggemarkedet, der er endnu bedre egnet til formålet?

Hvad har I i skabet da? Jeg mener, hvad er det, der gør, at I bare må have det skjult? Alle de andre stikkontakter i huset da, som er synlige?

S Stefan1972 sagde:
Hvad har I i skabet da? Jeg mener, hvad er det, der gør, at I bare må have det skjult? Alle de andre stik i huset der er synlige?
Det er et badeskab så diverse badeværelsesprodukter.
At det skal være skjult (i det mindste rundt om rammen) er kun af æstetiske grunde.
For at præcisere så er det altså ikke selve vægstikket, vi vil skjule i første omgang, men den grimme udskårne ramme i træpladen, der er rundt om vægstikket.

Køb en passende størrelse fotoramme på Ikea, i et valgfrit udseende, enkel hvid hvis I er mere anonyme, guldfarvet i falsk træskæring hvis den skal skille sig lidt ud, og lim over...

• Synes
Sanazin
  • Laddar…
Køb en passende stor fotoramme på Ikea, i valgfrit udseende, enkel hvid hvis I er lidt mere anonyme, guldfarvet i fusktræsudskæring hvis den skal skille sig lidt ud, og lim derefter over...
Godt forslag men lim ikke, bare stil den foran. Du skal måske trække stikket ud og da er lim ikke så smart

• Synes
Sanazin og 1 anden
  • Laddar…

Bedste svar

Bono_R Bono_R sagde:
Godt forslag, men lim ikke, bare stil den foran. Du skal muligvis tage stikket ud, og så er limning ikke så godt
Tanken var selvfølgelig at lade hullet i rammen være åbent og bare skjule den "grimme kant"... :cool:

• Synes
Sanazin
  • Laddar…
Ok så forstår jeg også, hvordan du tænkte(y)

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tanken var såklart att lade hullet i rammen være åbent, og bare skjule den "grimme kant"... :cool:
Fantastisk. Her har vi det! Fotoramme, at vi ikke har tænkt på det? Nogle gange så bliver det så godt, når man får et større perspektiv på problemet. Den guldfarvede variant er jeg lidt usikker på dog:rofl:

Ved, at det bliver dobbelt svar lige i træk, men kunne ikke redigere indlægget ovenfor.
Nu ved vi, hvordan vi skal gøre under alle omstændigheder, tak til jer for tankevækkeren!

Passepartout! Bliver rigtig fint omkring "rammen" og forstyrrer heller ikke nævneværdigt, da de er så tynde, så utroligt godt!

• Synes
Bono_R og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.