Dunsta synes jeg, at han siger.

altaxis altaxis sagde:
Dunsta tycker jeg, at han siger.
Tak det hører jeg også :-) Men næste sætning hvad vil komme til at synke?

Tolker det som selve fæstet.

fgo fgo sagde:
Tager det som selve beslaget.
Tak, ja for det kan da vel for pokker ikke være betonen som "synker sammen"?

I så små mængder som det ser ud til, synker beton ikke mere end marginalt, som det skal tages højde for. Beton krymper altid, når vandet fordamper, se hvad der sker med støbte gulve og plader til huse. Den beton, der har mindst krympning, er exspanderbeton.

J jonaserik sagde:
I så små mængder som det tilsyneladende er, synker beton ikke mere end marginalt, som det behøver at blive regnet med, beton krymper altid, når vandet forsvinder, se hvad der sker med støbte gulve og plader til huse. Den beton, der har mindst krympning, er exspanderbetong
Et tillæg er, at expanderbetong slet ikke krymper. Men ja, blev lidt OT nu.

C C.Lundin sagde:
En tilføjelse er, at expanderbetong ikke svinder overhovedet. Men ja, blev lidt OT nu.
Går ikke dybere ind i det, hvor forsvinder vandet hen, som fylder betongen, skrev at det har den mindste svinding og intet andet

...og jeg som lige har støbt 3 af 6 plinter i støberør til fastgørelse af et 12 kvm drivhus, hvor rammen skulle være absolut vandret. (Ja jeg ved det, jeg skulle have bygget et fundament typ som på billedet og nej jeg har ikke brugt justerbare stolpesko..) :oops:

nytt-hus-byggnadskonstruktionsplats-cement-i-fundament-och-f%C3%B6rst%C3%A4rkning-av-st%C3%A5lst%C3%A6nger-119560956.jpg

Bedste svar

Med standere eller mur til drivhuse/terrasser har det ingen betydning hvilken beton der bruges, det er ikke millimeter der gør forskellen hverken her eller der, så gør som du tænker.

J jonaserik sagde:
Med plintar eller mur för växthus/altaner så har det ingen betydelse vilken betong som används, det är inga mm-mått som det stupar på hit eller dit , så gör som du tänker.
Tak det varmer en glad amatør :-) Konstaterer at rammen ikke, indtil videre har bevæget sig nævneværdigt. Måske et par millimeter. Jeg ved ikke hvor meget slør man har mellem de forskellige dele på drivhuset, men det viser sig vel. Vender tilbage i sagen når alt er klart :D

Et drivhus har ikke mere end nogle centimeter i bunden på siderne og har du målt så det lander lige inden for kanten på rammen, så går du hjem på det, held og lykke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.