Nogen der har et tip til, hvordan jeg skal måle ind trinnene i vægpladerne?
Trappe af beton med varierende trin højde og dybde. En OSB-plade er monteret på væggen ved siden af trappen.
Huset er fra 30'erne.
Jeg har en trappe i beton op til overetagen. Ydervæggen er lavet af dobbelte betonsten. Indervæggen er af pudset mursten. Ingen trappetrin er ens. Stigetrinene har lidt forskellige højder og hælder. Desuden drejer trappen 90 grader, hvilket gør, at trinnene varierer i dybde.
Trappen er klar bortset fra trappenæsen, der skal på, når væggen er færdig og stigetrinnet er malet.

Som I kan se, har jeg fået en OSB-plade op. Jeg lavede en skabelon af kopieringspapir, som blev tapet på væggen omkring trinnene.
Luften er gået ud af projektet:sweat:. Jeg skal have flere OSB-plader op, før jeg kan begynde med gipsen.
Skal jeg fortsætte med at tape papir op på væggen for at lave en skabelon til at save pladerne efter, eller findes der en bedre måde?

Bedste svar

Ja, det findes en masse metoder. Man kan måle koordinaterne ud, hvilket er ret tidskrævende. En god metode er at opmale det med masonitremsor og smeltelim.

• Synes
teklov
  • Laddar…
Du behøver vel ikke være så nøje med OSB'en? Det bør vel være muligt at måle tilstrækkeligt nøjagtigt for at komme "tæt på". Du skal jo på med gips bagefter, og så går jeg ud fra, at du også skal på med en liste (eller en latex-streng?) som dækker sprækken, der opstår. Eller tænker jeg forkert?

Jeg ville have målt fra kanten på OSB'en, som sidder der, til underkant og overkant på hvert trin og derefter målt højden på hvert trin, og så tegnet op og savet det ud på den næste OSB.

Du skal jo ikke sætte en tung hylde en centimeter over trappetrinnet, som du skal fastgøre i OSB'en, tænker jeg.

mattiasp mattiasp sagde:
Ja, det findes en masse metoder. Man kan måle koordinaterne, hvilket er ret tidskrævende. En god metode er at afmærke det med masonitstrimler og smeltelim.
Tak, det vil jeg prøve

T teklov sagde:
Tak, det skal jeg prøve
Jeg gjorde som @mattiasp foreslog, og det fungerede rigtig godt. Tak for tipset.

• Synes
mattiasp
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.