Er der nogen, der tilfældigvis har et stykke 50 mm PEM slange til salg i Stockholmsområdet?

Jeg gravede slangen til poolen over, og nu løber vandet ud... :'(

Findes ikke på metervare nogen steder, som jeg har fundet i dag i Stockholmsområdet, og at bestille en hel rulle føles lidt unødvendigt...

Bedste svar

Ja, jeg kan undvære en meter. Overvej dog at det er svært at få en så kort del i eksisterende forbindelser. Det er mere rimeligt at tage blød pvc slange (som også sælges pr. meter i alle poolbutikker!)

Er hjemme i aften og hele dagen i morgen.

• Synes
Lilak og 3 andre
  • Laddar…
Vidunderligt! Tak!

Jeg har gravet frit rundt om slangen og måtte kappe ca. 1 meter, da den blev flad.
Jeg sætter først en PRK samling på, og så kan jeg løfte slangen i den anden ende, så at trykke ind i den anden PRK kobling burde gå ret ok, bare jeg får den rette længde på den...

R
Pas på PRK klarer ikke poolvand, der er klor i det, som nedbryder metallet, der er plastkoblinger, som holder og klarer trykket flere gange om.

Jeg ved, at man skal undgå messing i forbindelser i klorvand, men en PRK-samling har jo en minimal eksponering mod vandet. Ca. 1 mm mellem slangerne.

Fungerer det, eller ætser det alligevel?

PRK er fremstillet af nogen afzinkningshårdfør messing, om det nu gør nogen forskel...

Ikke så begejstret for at grave en plastforbindelse ned...

R
Den vil oxidere og begynde at lække, hvor lang tid det tager ved ingen, de blå, som sælges på J-A, er gode og holder i jord, bare stram godt på møtrikkerne og sørg for, at slangen går i bunden på dem, slangen skal fases på ydersiden, så O-ringen ikke skæres, det kan være trægt men lidt opvaskemiddel går fint.

Køb en plastkobling, de er lige så holdbare som slangen næsten.

Foreslår en Cpex plastikforbindelse, findes hos poolstore. Synes disse er mere robuste end dem jeg har set hos fx folkpool.

Ville overraske mig, hvis prkkoblingen dør for tidligt. Derimod er der jo en risiko for lidt grønnere hår end hvad der er ønskværdigt....

Et stort tak til MathiasS for hjælpen og til Rævlyan for tilbuddet!

Fantastisk dejlige mennesker her på forummet!

Se så fint det blev:
Sorte plastikrør med blå fittings ligger i en udgravning med jord og nedfaldne blade, ved siden af en betonplade.

• Synes
ilmer og 5 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.