Hej,
Jeg tænkte på at fræse spor til elektriske rør i nogle vægge.
Det er kælderen, jeg skal bygge om til vaskerum.
Jeg vil have en række stikkontakter over en bordplade. Det enkleste ville være at trække et spor op og derefter trække et horisontalt spor, som alle stikkontakter og dåser kunne ligge i. Nu undrer jeg mig over, om det er fornuftigt med hensyn til bær evne? Væggene er muret af betonhulsten og er fra 50'erne, som jeg tror har mest bæring på ydersiderne. Væggene er bærende. Sporet ville være ca. 2 cm dybt og derefter tilføjes for dåserne.
Jeg ved ikke, hvad man skal spartle det med, men jeg læste et sted, at der var nogen, der brugte husfix.
Dog ville det vel fungere med almindelig beton, som man blander i en spand?
Hvad synes I?

Bedste svar

R
Bare at spore bliver ikke dybere end ca. 30 - 35mm for at kunne pudse igen sporet bagefter, det gør ikke noget på bæringen. Rør/slange fastgøres i sporet med galvaniseret søm, som slås ind skråt som et kors over, og hovedet så dybt det går uden at klemme rør/slange. Dåser kan hugges eller bores ind og fastgøres med mørtel.

Jeg har fjernet al puds og skal pudse op med ny puds. Den gamle var dårlig, så jeg kommer til at gå 20-30 mm ind i de rene betonblokke. Det bliver jo dybere, end hvis jeg havde gjort det med pudsen tilbage. Gælder din anbefaling stadig, at det vil holde, og at jeg skal genfylde med puds?

R
Absolut ingen fare for det, har gjort det mange gange i erhvervet

• Synes
poppe12
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.