Skal til at opsætte en væg i stuen og skabe et børneværelse. Vil bruge en indbygget skydedør/Pocketkarm. Men hvordan skal jeg gøre med væggens tykkelse? 45*70 virker standard for reglarne, så vil jeg gerne have dobbeltgips på begge sider for lydisolering (med isolering i væggen) og for at kunne opsætte hylde. Så får jeg 70 + 13*4 = 122 mm. Det fungerer jo perfekt med dørkarmsmål. Eller tænker jeg forkert på en eller anden måde? (Træt i dag...)

Hvordan bliver det med apparatdåser til begge sider? Et sted har jeg brug for at have stikkontakter til begge sider, men får to dåser plads ryg mod ryg, eller hvordan gør jeg der? Måske bare at udhule det inderste gipsplade.

• Synes
yopshi
  • Laddar…
Det er nok ingen fare.
Den grundigste apparatdåse, jeg har købt, har en dybde på 35 mm.
Det er en sk rotdåse, eller senildåse.

Men skal I virkelig have så meget gips?
Er det ikke godt at høre, hvis ungerne ligger og græder eller har mareridt?

Bedste svar

Du skriver at I vil sætte en hylde op. For dette, og for generel frihed til at skrue hvad som helst hvor som helst, ville jeg undlade et lag gips og sætte OSB indenfor gipsen. Total tykkelse 118 mm, hvilket findes som standard dørkarm. Med isolering i væggen rækker den løsning fint, hvis der er brug for mere, er det nok bedre at arbejde med lydkilden i stedet :)

Bortkastet med lydisolering, hvis man skal have en, efter min mening, fuldstændig værdiløs skydedør..

Bernieberg Bernieberg sagde:
Du skriver att I vil sætte op hylde. For dette, og for almen frihed til at skrue hvad som helst hvor som helst skulle jeg springe et lag gips over og sætte OSB inden for gipsen. Total tykkelse 118 mm hvilket findes som standard dørkarm. Med isolering i væggen rækker den løsning fint, behøves der mere så er det nok bedre at arbejde med lydkilden i stedet :)
Lydmæssigt er det vel mest for at dæmpe tv lyden fra stuen mod børneværelset, men om et par år er det nok den anden vej... :-) får nok blive osb. Men finder faktisk ingen Pocketkarm i 118

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Det er nok ingen fare.
Den grundeste apparatdåse jeg har købt har dybden 35 mm.
Det er en såkaldt rotdåse, eller senildåse.

Men skal I virkelig have så meget gips?
Er det ikke godt at høre, om ungerne ligger og græder eller har mareridt?
Hehe. De høres nok alligevel :-)

Med indbygget skydedør/pocketkarm bliver der vel alligevel ikke plads til så voldsomt meget isolering …

O olofh sagde:
Men finder faktisk ingen Pocketkarm i 118
Ah, inden jeg havde tænkt færdigt, havde jeg glemt, at det var pocket og tænkte almindelig indvendig dør. Sorry for forvirring!

R Robin Wahlman sagde:
[link]

Där har du i 122mm.
Yes.122 findes på flere steder. Men 118 som osb+gips bliver finder jeg ikke

Er det et problem? 2mm skjuler man vel med dørrammen? Eller korrigerer med høvlen.

D Daniel 109 sagde:
Er det et problem? 2mm skjuler man vel med dørkarmen? Eller korrigerer med hyvlen.
Morgentræt... :sleep: tænkte ..ikke på noget.:D Bliver jo perfekt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.