Byggahus.se
Den som bygger sig en inomhuspool förlänger badsäsongen till 365 dagar. Konstruktionen av poolrummet är ungefär som ett badrum och god ventilation är av största vikt.

Du kan läsa artikeln här: Bygga inomhuspool
 
Ser vi ett tecken på högkonjunktur eller bostadsbubbla när bygga inhomhuspool och goda råd ligger i samma rubrik?
 
Kanske det. Den här artikeln är på beställning från en medlem!
 
Man blir ju lite sugen. Det skulle vara intressant att få det uppspaltat i materialkostnad respektive arbetskostnad. Och hur är det med bygglov?
Om man tar det som en fritidssyssla att gräva ut garaget osv. så borde man kunna sänka kostnaden om inte renings-/pumpanläggningen är hutlöst dyr. Det tekniska bör man ju kunna läsa in som med allt annat om man inte har bråttom.
 
Redigerat:
K
Måste du fråga vad det kostar har du inte råd ;)

Skämt och sida. När jag var liten på åttiotalet hade mina kusiner en ganska stor pool inklämd i sin källare. Det var inte mer än 2 meter vid sidan av på två sidor och sen bara en typ 30 cm kant runt. Däremot var den så djup att vi barn inte bottnade på det djupaste. Som i alla sjuttiotalshus fick de problem med fukt sinom tid... bättre att ha fukten i trädgården tänker jag.

Kan vi inte få en artikel om minimala baddammar, vill ha en ekologisk baddam som får vara max 10-12 m2 hur löser man det? Någon måste ju ha gjort det? Hade kanske varit en utmaning för redaktionen?
 
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
K
Jag har läst de flesta trådar som finns här. Bilderna i artikeln är väldigt inspirerande, men jag skulle vilja se exempel från vanliga villaträdgårdar i stadsmiljö.. Jag får väl skapa en egen projekttråd den dagen det blir aktuellt, nästa eller näst-nästa sommar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.