Nytt elabonnemang ?

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 21 apr 2017 av Bengt Loord
Ska bygga ett fritidshus på en obebyggd tomt som ligger i anslutning till min ordinarie fastighet. På denna tomt har jag en sjövattenpump som är ansluten med el (markkabel) från min elcentral. Frågan är nu om jag kan ansluta det nya fritidshuset till samma elkabel som pumpen eller måste jag ha ett helt nytt abonnemang (separat) för fritidshuset.
 

Svar

Tala med nätägaren om du vill ha ett nytt abonnemang.

Har du inte separat abonnemang så får du problem den dag som du säljer ett av husen. Dessutom är det nog en klen kabel, som du har idag.
 

De senast besvarade frågorna

Taklampa ojordat uttag

1 aug 2022
Hej! Har flyttat in i hus byggt 1990 med ojordade tak-lamputtag. Våra relativt nya taklampor har en gul/grön sladd vilket då innebär att själva lampan är jordad om jag förstår det rätt? Går den...

Multidetektor

9 aug 2022
Hej. Har precis flyttat till en lägenhet där de flesta väggarna är betong. Är lite rädd för att borra upp gardinstänger och tavlor i en elkabel eller vattenrör. Tänkte köpa en multidetektor. Vet...

Eldragning

8 jul 2022
Ska lägga nytt golv på ett gammalt trägolv. Kan jag lägga en matning till spis 220 v med EKKJ kabel i rör i urfräst spår i undergolvet ? Behövs rör ? mvh CG
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.