nexa wmr-2300

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 20 apr 2017 av Bengt Loord
Har köpt felaktigt en nexa wmr-2300 som har trappfuktion, men jag behöver en vanlig på/av funktion.
Kan jag använda denna som en vanlig på/av omkopplare genom nån speciel koppling eller bryggning?
tack
Gabor
 

Svar

Hej,

Det vanliga idag är att man använder en trappomkopplare även som vanlig strömställare.

Du kan därför rimligen använda denna för vanlig tändning.
 

De senast besvarade frågorna

Taklampa ojordat uttag

1 aug 2022
Hej! Har flyttat in i hus byggt 1990 med ojordade tak-lamputtag. Våra relativt nya taklampor har en gul/grön sladd vilket då innebär att själva lampan är jordad om jag förstår det rätt? Går den...

Multidetektor

9 aug 2022
Hej. Har precis flyttat till en lägenhet där de flesta väggarna är betong. Är lite rädd för att borra upp gardinstänger och tavlor i en elkabel eller vattenrör. Tänkte köpa en multidetektor. Vet...

Eldragning

8 jul 2022
Ska lägga nytt golv på ett gammalt trägolv. Kan jag lägga en matning till spis 220 v med EKKJ kabel i rör i urfräst spår i undergolvet ? Behövs rör ? mvh CG
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.