Bänkspisen

Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Besvarad 13 jun 2015 av Bengt Loord
Hej! Varför kan frågeställaren från 6 juni bara kanske koppla in den lilla plattan på sin bänkspis?

Om säkringen klarar 2300W nominellt kan ju valfri del av spisen användas åt gången, och även båda plattorna samtidigt (100+90+1000+700=1890W ger god marginal till belysningen och startströmmar från kyl/frys). Rätt svar borde vara "Använd ingen av plattorna när ugnen används".
 

Svar

Hej,

Måste försöka vara seriös i svaren.

Att svara entydigt JA på den ställda frågan skulle kunna göra att frågeställaren känner sig lurad om säkringen löser.

Förutom de uppräknade objekten finns risk att frågeställaren vill koppla in läslampa, TV, dator m.m.

Har man lite tur eller vill krångla med att koppla bort objekt, så kan det säkert fungera.

Var dock inget som jag ville rekommendera för en enkel kokplatta vore kanske enklare i detta fall?
 

De senast besvarade frågorna

Taklampa ojordat uttag

1 aug 2022
Hej! Har flyttat in i hus byggt 1990 med ojordade tak-lamputtag. Våra relativt nya taklampor har en gul/grön sladd vilket då innebär att själva lampan är jordad om jag förstår det rätt? Går den...

Multidetektor

9 aug 2022
Hej. Har precis flyttat till en lägenhet där de flesta väggarna är betong. Är lite rädd för att borra upp gardinstänger och tavlor i en elkabel eller vattenrör. Tänkte köpa en multidetektor. Vet...

Eldragning

8 jul 2022
Ska lägga nytt golv på ett gammalt trägolv. Kan jag lägga en matning till spis 220 v med EKKJ kabel i rör i urfräst spår i undergolvet ? Behövs rör ? mvh CG
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.