25 084 läst ·
9 svar
25k läst
9 svar
Toalettkondens...
Jag har väldigt kallt vatten, vilket är bra när det är varmt ute...
Men det ger mig en bieffekt som inte är lika bra, om jag till exempel
har besök och många går på toaletten och spolar så blir det kondens på toalett tanken, och det rinner sedan ner på golvet..
Det är ju bara vanligt vatten, men det ser inte så fräsht ut eftersom om man inte vet vad det är så tror man toaletten läcker..
Någon fler som lider av detta fenomen??
Men det ger mig en bieffekt som inte är lika bra, om jag till exempel
har besök och många går på toaletten och spolar så blir det kondens på toalett tanken, och det rinner sedan ner på golvet..
Det är ju bara vanligt vatten, men det ser inte så fräsht ut eftersom om man inte vet vad det är så tror man toaletten läcker..
Någon fler som lider av detta fenomen??
Har haft precis samma problem.
Vi köpte badlakan (ganska snygga) och sydde fodral som vi trär över tanken (sitter tajt) . Resår längst ned. Detta tar upp kondensen som billdas utanpå tanken. Vi har några olika så det är bara byta ut och torka/tvätta när dom blir för blöta.
Dessutom tycker vi att det blir ett visst allmänt lyft med lite extra textil så det händer att överdragen kommer på även när de inte behövs. Vi har bl.a ett med tomte på till jul och några med sommarmotiv........ 8)
Vi köpte badlakan (ganska snygga) och sydde fodral som vi trär över tanken (sitter tajt) . Resår längst ned. Detta tar upp kondensen som billdas utanpå tanken. Vi har några olika så det är bara byta ut och torka/tvätta när dom blir för blöta.
Dessutom tycker vi att det blir ett visst allmänt lyft med lite extra textil så det händer att överdragen kommer på även när de inte behövs. Vi har bl.a ett med tomte på till jul och några med sommarmotiv........ 8)
Mr_Smurf skrev:
Kommer precis från toan efter att ha torkat upp på golvet och tänkte kasta in en fråga om just detta, jag började undra om det är nåt fel på toan (eller om ngn. av ungarna kissat utanför i morgonrusningen
//Christina.
Den är iof. blöt men det är inte blött på golvet nedanför tanken :-/Mr_Smurf skrev:
Det "vatten" som jag torkade upp kom underifrån nedre kanten dvs. där själva toastolen är skruvad i golvet ???
MEN det ser, åtminstone för ögat, ut som vatten :-/
Glömde att fråga, kan man bara skruva ur de där skruvarna som sitter i golvet, eller hur kollar man eg. om det är läckage, men då borde det väl läcka hela tiden ???
Aha, men det låter ju som samma fenomen som hos oss, då tror jag att jag "ser tiden an" med viss tillförsikt 
Tack för hjälpen
//Christina.
Tack för hjälpen
//Christina.
Ifö har en toalettstol (som heter Ceratop?) där hela tanken är täckt med ytterligare en porslinstank. Mellan den och den riktiga tanken är det luft. Detta skall förhindra kondens. Om man nu inte vill ha kondens och dessutom en mer lättstädad toalett med färre skarvar och hörn... ;D
Jo, jag har också sett den... Men har man vill ju inte gärna byta ut toalettstolen om man inte behöver.markis skrev:
Nåja, nån dag när jag känner mig händig får jag väl söka reda på en lämplig plastdunk och se om jag kan bygga om min toa så den också får dubbla väggar med luft emellan
Klicka här för att svara