Hej.
Har planer på att skaffa en rutschkana till vår tomt, modell större (typ de man brukar se i lekparker).
har kollat med kommunen och sopstationen utan att hitta någon, hoppas därför att någon har ett bra tips på var jag ska leta.
Eller om det finns någon annan fiffig lösning som man kan fixa själv?
Har planer på att skaffa en rutschkana till vår tomt, modell större (typ de man brukar se i lekparker).
har kollat med kommunen och sopstationen utan att hitta någon, hoppas därför att någon har ett bra tips på var jag ska leta.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Borde man inte kunna ta en rostfri plåt av lämplig storlek och sedan göra "vagnstycken" i valfri form och sedan fräsa ett spår för att sticka i plåten i....??
Tackar för svaren, för att komma undan så billigt som möjligt för jag nog försöka fixa rutschkanan själv. Funderar på att planera en slänt i lämplig form och sedan fixera en rostfri plåt i slänten. Är ingen hejare på metallbearbetning så att göra vangstycken själv kändes väl svårt.
Perfekt!
Där har vi lösningen.
Får kolla upp vad det finns för rutschkanor i plast.
Tackar!
Där har vi lösningen.
Får kolla upp vad det finns för rutschkanor i plast.
Tackar!
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Du får gärna tala om hur du löst ditt projekt när du blivit klar (gärna med bild om det är möjligt).
Jag har också liknande funderingar.
Jag har också liknande funderingar.
Hej! Kanske det här är en rutschkana som kan fungera? Den går att bygga hur lång som helst med svängar till höger och vänster.

Gunga tillverkad av Hörby bruk.Millimetermannen skrev:Hej.
3 stycken Gungor ingår.
Samt har en rutschkana,
modell större (typ de man brukar se i lekparker). Inkl ett hus. Under
rutschkanan. Väldigt svårt att hitta och köpa denna storlek. Super bra
kvalitet. Kommer från Malmö folkets park, när dom skulle bygga om.
Du upptäckte inte att tråden är från 2005?AttilaBroberg skrev:
Antingen köpte TS en eller så är ungarna för stora nu.
Klicka här för att svara