Så luras företagen på Prisjakt
Jag har ofta tyckt att de produkter som ligger allra lägst i pris på Prisjakt verkar lite skumma. Ofta tar man den som ligger näst, eller näst näst lägst. Tydligen har man då gjort rätt.
Sweclockers listar de fula tricken företagen tar till för att hamna lägst i pris vid en sökning hos Prisjakt, till exempel:
- Man kör med lockpriser. Handlaren utannonserar en vara till superlågt pris, men har inte för avsikt att sälja den så billigt. Istället kontaktar man kunden och säger att varan har utgått och erbjuder den till ett högre pris, om än rabatterat.
- Man säljer varan till lågt pris, men lägger på diverse avgifter, dyrare frakt m m. Slutpriset blir ändå lika högt eller högre än konkurrenternas.
- När kunden köper fler varor än den som utannonserats billigt på Prisjakt, levererar butiken de varor med hög vinstmarginal, men låter bli att leverera det som var billigt.
Läs om fler fula tricks hos Sweclockers.
![[IMG]](https://www.byggahus.se/images/blogg_prisjakt.jpg)