Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Forumsök
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö

Redax blogg

Klaga utan att tänka

Marlén Eskilsson
Publicerad 30 mar 2007

Med Konsumentverkets nya tjänst Klagoguiden slipper du i princip att tänka själv när du är missnöjd med en vara eller tjänst. Mycket bra, för det är väl fler än jag som ofta har avstått från att klaga när något inte fungerar, bara för att det är så krångligt att göra något åt det.

Det första Klagoguiden säger till dig att göra är att ringa t ex hantverkaren och försöka reda ut problemet. Ofta löser det sig ju genom den här lilla manövern. 

Nästa steg är att skriftligen meddela att du är missnöjd, allt för att ha rätten på din sida om det blir en rättssak av det hela. Klagoguiden består då av ett antal brevmallar som är anpassade för olika typer av situationer.

Läs också

  • Energideklaration 2025: Regler, kostnader och viktiga förändringar
  • Elkundernas nöjdhet på bottennivå
Svara
Gilla
Skriv en kommentar
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.