Jag vet inte om jag är ute och cyklar totalt här, men såhär är det:
Jag ska bygga bastu i det lilla förråd vi har innanför tvättstugan.
En vägg vätter mot tvättstugan, och har en kaklad dusch precis bakom.
En vägg vätter mot garaget (ca 5 grader varmt på vintern)
Två väggar vätter ut mot bakgården.

Nu är det så att placeringen av dörröppningen och ett fönster i utrymmet gör att det blir förbenat omstädigt (näst intill omöjligt) att bygga "rum i rum" såvida jag inte bygger om hela duschen och den väggen.
Så jag tänkte såhär; Isolera väggarna som går mot garaget och tvättstugan, och sedan på med bastufolie och se till att det är tätat med alutejp på alla väggarna och taket, sen på med spikläkt och sedan panel.

Funkar det, eller kommer jag få något problem tror ni?
 
Det är väl det bästa du kan göra under omständigheterna , tror jag. helt tät folie både i tak och väggar.

MVH
Sakke
 
Okay, då kör jag på det! Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.