YEEEEEESSSS!

Ute och övningskörde med dottern, stannade till vid sjön och tänkte ta några kast. Första kastet och en regnbåge på 3 kilo :)

• Gilla
  • Älska
cpalm och 21 till
  • Laddar…
Yeeeeeees!

Hittade plånboken som har varit borta i tre veckor. Har letat överallt men missade tydligen att leta på biltaket.....

Nu slipper jag skaffa nya kort och dona med allt 😁

• Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Karrock
P Paulina123 skrev:
Yeeeeeees!

Hittade plånboken som har varit borta i tre veckor. Har letat överallt men missade tydligen att leta på biltaket.....

Nu slipper jag skaffa nya kort och dona med allt 😁
Kört runt med den? 😮

Ja men tydligen måste jag ha kört runt som en riktig tant - sakta och säkert 😂

Plånboken är en sån här korthållare av metall, vet inte om det kan ha varit någon magnetisk effekt eller något? Jag är TOKNÖJD, trodde aldrig att jag skulle hitta den 😂😂

• Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Kört runt med den? 😮
Ja men tydligen måste jag ha kört runt som en riktig tant - sakta och säkert 😂

Plånboken är en sån här korthållare av metall, vet inte om det kan ha varit någon magnetisk effekt eller något? Jag är TOKNÖJD, trodde aldrig att jag skulle hitta den 😂😂

• Gilla
Karrock och 1 till
  • Laddar…
P Paulina123 skrev:
Nu slipper jag skaffa nya kort
Med risk att förstöra glädjen undrar jag över varför du inte spärrat kort som varit försvunna i tre veckor?

• Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Med risk att förstöra glädjen undrar jag över varför du inte spärrat kort som varit försvunna i tre veckor?
Äh, jag var utan plånbok i en månad i början av året (den låg i en bil som inte är min). På frågan om jag spärrat korten sa jag lite lojt: näe, då hade jag ju inte kunnat använda dem! Jag skulle nog säga att jag 50 % av tiden inte vet var min plånbok är, då den bara är med när det verkligen behövs backup (och då främst för körkortets skull).

Att det finns en fysisk variant av de kort man egentligen mest använder i telefon/klocka är oftast bara besvärligt. Tills man behöver kortnummer eller nåt i en app/e-handel som är så kasst byggd att den inte plockar upp det man sparat i lösenordshanterare.

Så det här med att spärra kort bara för att man för stunden inte har koll på det fysiska kortet, det är nog mindre vanligt än förr.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
det är nog mindre vanligt än förr.
Mycket möjligt. Det betyder dock inte att det är klokt.

Nej, det är det förstås inte. Samtidigt är säkerhetsnivån på kortbetalningar oerhört hög. Att bara ha ”plastbiten” räcker betydligt kortare nu än på 1900-talet, eller ens för 10 år sen.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske inte var supersmart av mig, men mitt sista tydliga minne av plånboken var att den låg på passagerarsidan när jag parkerade hemma. Jag var övertygad om att den låg hemma någonstans men visste inte vart, letade överallt men hittade inte plånboken. Såg ingen aktivitet på kortet så jag tyckte att de styrke min teori, kanske inte smart men jag ville verkligen inte beställa nytt (orkade inte med allt vad det innebär) 😂

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är det förstås inte. Samtidigt är säkerhetsnivån på kortbetalningar oerhört hög. Att bara ha ”plastbiten” räcker betydligt kortare nu än på 1900-talet, eller ens för 10 år sen.
Ja, set funkar inte med leg bara längre eller hur?

H hapazard skrev:
Ja, set funkar inte med leg bara längre eller hur?
Nu förtiden tror jag man behöver godkänna alla kortbetalningar med mobilt bankid.

P Paulina123 skrev:
Nu förtiden tror jag man behöver godkänna alla kortbetalningar med mobilt bankid.
Så är det inte.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Yeeesss
Snacka om att vara en tur-kille. 😍😂
Ett meddelande från Ingo som gratulerar mottagaren till att ha vunnit 1 liter i en tävling, med möjlighet att spela fler gånger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men hellre till än i från, och man ska uppskatta det lilla..

Redigerat:
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
P Paulina123 skrev:
Det skulle innebära att de utan mobilt BankID inte skulle kunna använda kredit-/betalkort. Verkar det rimligt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.