174 858 lĂ€st ·
1 762 svar
175k lÀst
1,8k svar
YEEEEEEESSSS!
Du kom springandes nĂ€r jag visslade. Duktig Anders đ.AndersMalmgren skrev:
Möjligen kan det vara intressant för de som snackar om stormaktsambitionsgener. Men för alla andra. -Vem fan bryr sig?tveksamt skrev:
Lyssnade pÄ Henrik Jönssons mediokra pod och dÄ tyckte Youtubes algoritm att jag skulle förkovra mig i de olika kalendrarna och nÀr ett Sverige med storhetsvansinne gick pÄ pumpen sÄ det stod hÀrliga till.
YEEESSS för lite ny allmÀnbildning om kalendrar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 750 inlĂ€gg
BÀste Malmberg! Det var bara ett exempel pÄ att man inte kan Àlta gamla oförrÀtter hur lÀnge som helst.AndersMalmgren skrev:
För de som ÀndÄ gör det, gÄr det inte sÄ bra för. Slaget vid trastfÀltet, Israels 2000 Äriga rÀtt osv.
Yeeesss för att vi skippat blodshÀmnd.
Renoverare
· Stockholm
· 20 750 inlĂ€gg
Nej det kan jag ju hÄlla med om. Men ryssland har inte förÀndrat sina imperial ambition sedan 1709..Intet skrev:
Det finns en anledning till varför vi Àr hyffsat bra vÀnner med Danmark Àven om vi inte förlÄter 1520 i första taget men inte alls Àr vÀnner med ryssland.
IsÄfall har ju lyckats ganska dÄligt, kan man sÀga. EngelsmÀnnen dÀrrmot. De hade verkligen ambitioner.AndersMalmgren skrev:
Uppsala. SÄ gick det nÀr högmodet gick oss över huvudet. Att de vann för att vi var korkade, Àr ju knappast nÄgot att vara arg över.AndersMalmgren skrev:
"De svenska trupperna tog dÀrför ut segern i förskott och började plundra slagfÀltet, vilket gjorde det möjligt för de danska trupperna att samla sig till ett motanfall, och slaget slutade med dansk seger."
Det Àr bara en frÄga om tid. Nyligen var Tyskland ett land att beundra. Sedan kom, ni vet vem.. dÀrefter beundrades USA och sedan kom, ni vet vem. DÀremellan beundrades den Tyska motorn i EU igen. Nu Àr de Änyo pÄ dekis liksom vÄr idol USA. Vem skall vi osÀkra svenskar söka skydd hus nu?
Tiden Anders, Àr vÄr bÀste fredsmÀklare.
Yeeesss för glömskan makt.
Mycket irrelevant i trÄden, vore trevligt om ni kunde posta YES-material istÀllet. Till exempel sÄnt hÀr:
https://hultafors.com/blogs/featured-news/new-tape-measure-factory-in-hultafors
https://hultafors.com/blogs/featured-news/new-tape-measure-factory-in-hultafors
Renoverare
· Uppsala
· 2 195 inlĂ€gg
YEEES!
Ett litet ÄskvÀder kom som pÄ bestÀllning. Det har varit tryckande varmt, för att inte sÀga hett, hÀr sen i mÄndags. Termometern sjönk med 12 grader till 20ⰠnÀr regnskuren drog in.
TrÀdgÄrden behövde lite vatten, vÀxterna har stÄtt nÄgra dagar med tungan ute och flÀmtat
Ett litet ÄskvÀder kom som pÄ bestÀllning. Det har varit tryckande varmt, för att inte sÀga hett, hÀr sen i mÄndags. Termometern sjönk med 12 grader till 20ⰠnÀr regnskuren drog in.
TrÀdgÄrden behövde lite vatten, vÀxterna har stÄtt nÄgra dagar med tungan ute och flÀmtat
YEEEEESSSSS! Ăntligen lyckas jag hitta en strĂ„lkastare till bilen.
Letat i 3 veckor.
Har varit nÀra att bestÀlla nytt men trÄkigt att behöva lÀgga 10K pÄ en strÄlkastare, men nu gick det pÄ 1500:-. NÄgot trevligare
Letat i 3 veckor.
Har varit nÀra att bestÀlla nytt men trÄkigt att behöva lÀgga 10K pÄ en strÄlkastare, men nu gick det pÄ 1500:-. NÄgot trevligare
Verkligen behövligt, sÄg dock bara blixtar i horisonten, troligen runt ArbrÄ-JÀrvsö. Tog lÄng tid innan mullret dÄ vi bor vid kusten.Keiller skrev:
IgĂ„r hade vi +28 inne i vĂ„rt mexitegelhus, sent igĂ„r kvĂ€ll kom regnet med friska svala vindar. Man bara njöt med ett par kalla pĂ„ altanen. Nu Ă€r det bara +22 inne đ och +13 ute. Hoppas bara att det inte blir nĂ„gon mygg invasion efter regnet. Varken mygg eller getingar hittills i Ă„r.