AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det hÀr cementerar ju rysstrollmisstankarna jag haft om dig.
Du kom springandes nĂ€r jag visslade. Duktig Anders 😀.

tveksamt tveksamt skrev:
Det Àr nog en försvinnande liten del av alla i den mÄlgruppen som firar pÄ nÄgot sÀtt över huvud taget vad gÀller just slaget vid Poltava, helt oavsett vilken kalender de anvÀnder sig av.
Möjligen kan det vara intressant för de som snackar om stormaktsambitionsgener. Men för alla andra. -Vem fan bryr sig?

Lyssnade pÄ Henrik Jönssons mediokra pod och dÄ tyckte Youtubes algoritm att jag skulle förkovra mig i de olika kalendrarna och nÀr ett Sverige med storhetsvansinne gick pÄ pumpen sÄ det stod hÀrliga till.

YEEESSS för lite ny allmÀnbildning om kalendrar.

Finnarna var vÀl inte jÀtteglada pÄ Karl 12 men kan lova dig de tyckte Ànnu mindre om Ryssland.
SÀkert gÀllande dagens Finnar men för övrigt vet du ingenting. Eller hur.

YEEESSS för att tiden lÀker alla sÄr. Vilket Àr en djÀkla tur för Sverie och Danmark.

Intet Intet skrev:
SÀkert gÀllande dagens Finnar men för övrigt vet du ingenting. Eller hur.

YEEESSS för att tiden lÀker alla sÄr. Vilket Àr en djÀkla tur för Sverie och Danmark.
GÀllde Àven den tidens finnar. Nu var det ju Danmark som allierade sig med Ryssland och inte tvÀrt om

GÀllde Àven den tidens finnar. Nu var det ju Danmark som allierade sig med Ryssland och inte tvÀrt om
BÀste Malmberg! Det var bara ett exempel pÄ att man inte kan Àlta gamla oförrÀtter hur lÀnge som helst.

För de som ÀndÄ gör det, gÄr det inte sÄ bra för. Slaget vid trastfÀltet, Israels 2000 Äriga rÀtt osv.

Yeeesss för att vi skippat blodshÀmnd.

Intet Intet skrev:
BÀste Malmberg! Det var bara ett exempel pÄ att man inte kan Àlta gamla oförrÀtter hur lÀnge som helst.

För de som ÀndÄ gör det, gÄr det inte sÄ bra för. Slaget vid trastfÀltet, Israels 2000 Äriga rÀtt osv.

Yeeesss för att vi skippat blodshÀmnd.
Nej det kan jag ju hÄlla med om. Men ryssland har inte förÀndrat sina imperial ambition sedan 1709..

Det finns en anledning till varför vi Àr hyffsat bra vÀnner med Danmark Àven om vi inte förlÄter 1520 i första taget men inte alls Àr vÀnner med ryssland.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Nej det kan jag ju hÄlla med om. Men ryssland har inte förÀndrat sina imperial ambition sedan 1709..
IsÄfall har ju lyckats ganska dÄligt, kan man sÀga. EngelsmÀnnen dÀrrmot. De hade verkligen ambitioner.
Det finns en anledning till varför vi Àr hyffsat bra vÀnner med Danmark Àven om vi inte förlÄter 1520 i första taget men inte alls Àr vÀnner med ryssland.
Uppsala. SÄ gick det nÀr högmodet gick oss över huvudet. Att de vann för att vi var korkade, Àr ju knappast nÄgot att vara arg över.

"De svenska trupperna tog dÀrför ut segern i förskott och började plundra slagfÀltet, vilket gjorde det möjligt för de danska trupperna att samla sig till ett motanfall, och slaget slutade med dansk seger."

Det Àr bara en frÄga om tid. Nyligen var Tyskland ett land att beundra. Sedan kom, ni vet vem.. dÀrefter beundrades USA och sedan kom, ni vet vem. DÀremellan beundrades den Tyska motorn i EU igen. Nu Àr de Änyo pÄ dekis liksom vÄr idol USA. Vem skall vi osÀkra svenskar söka skydd hus nu?

Tiden Anders, Àr vÄr bÀste fredsmÀklare.

Yeeesss för glömskan makt.

Yeeeeeesssss! HejdÄ England. Final igen! DÄ fÄr man ta pÄ sig fintröjan.
image-5492146399651083419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Yeeeeeesssss!

IMG_0967.jpeg

Bild snodd frĂ„n ett vĂ€lkĂ€nt forum. 😂

• Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bild snodd frĂ„n ett vĂ€lkĂ€nt forum. 😂

Gaaaaahhhhhh!!!!

• Haha
kashieda
  • Laddar…
B BĂ€sterortarn skrev:
Är det dĂ€r kaffet nĂ„got speciellt, sĂ„ speciellt att det slĂ„r Wanyama frĂ„n Arvid Nordquist?
OXBACKEN ett kaffe som Àr extra gott

OXBACKEN ett kaffe som Àr extra gott

YEEES!
Ett litet ÄskvÀder kom som pÄ bestÀllning. Det har varit tryckande varmt, för att inte sÀga hett, hÀr sen i mÄndags. Termometern sjönk med 12 grader till 20⁰ nÀr regnskuren drog in.

TrÀdgÄrden behövde lite vatten, vÀxterna har stÄtt nÄgra dagar med tungan ute och flÀmtat

• Gilla
Kakelugnen566 och 5 till
  • Laddar…
YEEEEESSSSS! Äntligen lyckas jag hitta en strĂ„lkastare till bilen.
Letat i 3 veckor.
Har varit nÀra att bestÀlla nytt men trÄkigt att behöva lÀgga 10K pÄ en strÄlkastare, men nu gick det pÄ 1500:-. NÄgot trevligare

• Gilla
Johan Gunverth och 7 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
YEEES!
Ett litet ÄskvÀder kom som pÄ bestÀllning. Det har varit tryckande varmt, för att inte sÀga hett, hÀr sen i mÄndags. Termometern sjönk med 12 grader till 20⁰ nÀr regnskuren drog in.

TrÀdgÄrden behövde lite vatten, vÀxterna har stÄtt nÄgra dagar med tungan ute och flÀmtat
Verkligen behövligt, sÄg dock bara blixtar i horisonten, troligen runt ArbrÄ-JÀrvsö. Tog lÄng tid innan mullret dÄ vi bor vid kusten.

IgĂ„r hade vi +28 inne i vĂ„rt mexitegelhus, sent igĂ„r kvĂ€ll kom regnet med friska svala vindar. Man bara njöt med ett par kalla pĂ„ altanen. Nu Ă€r det bara +22 inne 👍 och +13 ute. Hoppas bara att det inte blir nĂ„gon mygg invasion efter regnet. Varken mygg eller getingar hittills i Ă„r.

• Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.