Hej,

Vi har ett L3 på dörren till tvättstugan men funderar på att skaffa ännu ett till entrédörren. Dock så ligger entrédörren nära ett sovrum. Erfarenheterna från L3 hittills är att de låter ganska mycket när man öppnar och stänger dörren.

Jag har läst att L3 kommit i en ny version med små ändringar. En ändring är att det skall låta mindre än version 1. Frågan är hur stor skillnaden är i oljud?

Planen är egentligen att flytta låset från tvättstuga till entrédörr då vi inte behöver ett på varje dörr.

Är version 2 så pass mycket tystare att det skulle vara värt att köpa ett sådant istället för att flytta det befintliga?

Har haft flera Yale och alla modeller, och ingen är tyst när du öppnar/stänger. De låter mycket tyvärr. Går inte att smyga in på kvällen eller smyga ut på morgonen

• Gilla
Jodåsatteh
  • Laddar…
D DahlEricsson1000 skrev:
Har haft flera Yale och alla modeller, och ingen är tyst när du öppnar/stänger. De låter mycket tyvärr. Går inte att smyga in på kvällen eller smyga ut på morgonen
Hej, tack för svar. Det var inte bra.. jag hade trott att nya versionen var tystare men jag tolkar det på dig att det inte är värt pengarna att skaffa ett till bara för att det skulle vara tystare. Attans!

J Jodåsatteh skrev:
Hej, tack för svar. Det var inte bra.. jag hade trott att nya versionen var tystare men jag tolkar det på dig att det inte är värt pengarna att skaffa ett till bara för att det skulle vara tystare. Attans!
Jag har den senaste och den låter väldigt mycket också tyvärr.

• Gilla
Jodåsatteh
  • Laddar…
D DahlEricsson1000 skrev:
Jag har den senaste och den låter väldigt mycket också tyvärr.
Uppfattat. Tack för info, guld värt! Hade varit surt att köpa nya versionen i tron om att det är stor skillnad när det inte är det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.