Jag monterade ett yale doorman L3 för tre månader sedan och är snart inne på mitt andra batteribyte… Jag har halvbra bluetooth kontakt mellan låset och bryggan och misstänker att detta kan vara en anledning till att batterierna töms så fort. Jag har ca 1,5m mellan låset och uttaget där min connect sitter. Borde inte detta vara tillräckligt? Någon annan som har haft liknande problem?

Vårt batteri höll ca 12-14 månader, då har jag drygt en meter mellan lås och connectbrygga.
Men det kan ju finnas störningar hos dig som också gör att BT behöver jobba mer ?

Det väldigt täta batteribyten du gjort så ofta ska du inte behöva byta batteri.
Sitter dom i samma rum alltså öppet mellan dom eller finns det något hinder?
Om det inte finns något uppenbart som kan hindra signalen så kontakta yale support.
https://www.yalehome.com/se/sv/support/technical-support

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det väldigt täta batteribyten du gjort så ofta ska du inte behöva byta batteri.
Sitter dom i samma rum alltså öppet mellan dom eller finns det något hinder?
Om det inte finns något uppenbart som kan hindra signalen så kontakta yale support.
[länk]
Ja, det är alldeles för tätt. Uttaget sitter på samma sida som dörren utan något mellan sig.

En fråga i sammanhanget är vilka batterier du använder ?
Vissa apparater är känslig för spänninge, och vissa, framförallt budgetmärken, har lite för låg spänning och då tycker apparaten att dom sär "slut" fast dom i andra sammanhang (tex en ficklampa) skulle funka ett bra tag till...

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
En fråga i sammanhanget är vilka batterier du använder ?
Vissa apparater är känslig för spänninge, och vissa, framförallt budgetmärken, har lite för låg spänning och då tycker apparaten att dom sär "slut" fast dom i andra sammanhang (tex en ficklampa) skulle funka ett bra tag till...
Det är en bra fråga och det rekommenderade är alkaliska batterier.
Jag upplever att brunstensbatterier (ska inte användas) blivit sällsynta på marknaden och alkaliska batterier helt tagit över.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.