3 217 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Yale doorman Arlo - säkerhetssystem
Hej!
Vi håller på att renovera ett hus och funderar på kommande säkerhetsutrustning.
Vi tänker ha Yale doorman på våra tre ytterdörrar och jag vill arlo-kameror utomhus. Självklart även larm för själva huset och sammankopplat med brandlarm.
Finns där något vettigt larmsystem idag som är självgående där man kan intrigerar dessa eller bör/måste man gå via en larmtjänst såsom Verisure eller Securitas m fl…
Tack på förhand!
Vi håller på att renovera ett hus och funderar på kommande säkerhetsutrustning.
Vi tänker ha Yale doorman på våra tre ytterdörrar och jag vill arlo-kameror utomhus. Självklart även larm för själva huset och sammankopplat med brandlarm.
Finns där något vettigt larmsystem idag som är självgående där man kan intrigerar dessa eller bör/måste man gå via en larmtjänst såsom Verisure eller Securitas m fl…
Tack på förhand!
Idag när alla har smartphones finns det absolut ingen anledning att ha ett larmbolag med den månadskostnaden om du inte åker utomlands 3mån om året. Jag har dlinks utomhuskameror med Ai och pushnotis. Inne har jag larm med rökdetektor kopplat till gsm samt rörlelsedäckare och rökdetektorer från Nedis kopplat till nätverket. Även kameror inomhus på utvadla ickesociala ställen.
Inget svar på din fråga mer än att min åsikt är att det är pengar i sjön när man kan vara sin egen larmcentral idag.
Inget svar på din fråga mer än att min åsikt är att det är pengar i sjön när man kan vara sin egen larmcentral idag.
Jo det blev ett bra svar för det var lite detta jag var ute efter… Vilka komponenter man i så fall behöver för att skapa ett eget larmsystem. Dock måste det funka med yale doorman..M Markarbetaren skrev:Idag när alla har smartphones finns det absolut ingen anledning att ha ett larmbolag med den månadskostnaden om du inte åker utomlands 3mån om året. Jag har dlinks utomhuskameror med Ai och pushnotis. Inne har jag larm med rökdetektor kopplat till gsm samt rörlelsedäckare och rökdetektorer från Nedis kopplat till nätverket. Även kameror inomhus på utvadla ickesociala ställen.
Klicka här för att svara