Jag har haft bekymmer i badrummet med att golvet är kallt. Kikade vid fördelaren och såg att lampan för termostaten i badrummet (nummer 7) var släckt.

Bytte så ställdon till ett helt nytt och passade på att byta ventilen som var trög.

Får fortfarande inte lampan att lysa trots nytt ställdon. Kikar jag på termostaten i badrummet så lyser lampan här och den klickar även när jag sänker temperaturen.

Jag har inte rört något annat.

Vad kan vara fel?

Kopplingsschema för golvvärme med beteckningar och handskrivna noteringar på en kopplingssplint.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy inuti en fördelare med kablar och gröna indikatorlampor där lamp nummer 7 är släckt.
Skapa konto
Närbild av en golvvärmefördelare med etiketten "Badrum" och avlägsnat ställdon.
Skapa konto

Prova med att koppla om badets don till en annan utgång, brukar gå att dubbla en utgång. Sen det med att ha ett don på badet Tja, du vill väl ha varmt golv där och normalt om man har Värmepump ska den alltid ha ett flödet över sig.. Kolla även att piggen inte kärvat, verkar vara den utan don. Knacka på den med ett mejselskaft lite hård så brukar dom släppa, sen trycka på piggen ca 20 ggr. så den åker upp lätt av sig själv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.