Hej det verkar som det är något problem med cirkulationspumpen eftersom varmvattnet i golven och tappvattnet är lägre än normalt. När jag skruvar av mässingskruven så verkar den snurra på men slutar när jag skruvar åt skruven igen.
Kanske låter lite mycket om den då den snurrar dessutom.
Lösning? Går att reparera eller ska bytas ut?
Kanske låter lite mycket om den då den snurrar dessutom.
Lösning? Går att reparera eller ska bytas ut?
Vad menar du med att ”varmvattnet är lägre”? Cirkulationspumpen har knappast något med varmvattnet i kranen att göra.
Hej, den står på 1,0S Stegatorparn skrev:
Det verkar som det fungerar igen
Både tappvatten är varmt och huset har gått upp till 22 grader.
Avvaktar med att ringa service men kanske bra att serva den någon gång. Den har gått i 12 år, IVT490.
Klicka här för att svara

