Hej det verkar som det är något problem med cirkulationspumpen eftersom varmvattnet i golven och tappvattnet är lägre än normalt. När jag skruvar av mässingskruven så verkar den snurra på men slutar när jag skruvar åt skruven igen.
Kanske låter lite mycket om den då den snurrar dessutom.
Lösning? Går att reparera eller ska bytas ut?
 
  • Cirkulationspump märkt "WILO" med tekniska specifikationer, avtagen mässingsskruv synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad menar du med att ”varmvattnet är lägre”? Cirkulationspumpen har knappast något med varmvattnet i kranen att göra.
 
Är det en värmepump med växelventil som växelvis gör varmvatten och uppvärmning av huset? Modell?
 
Hej det är en Wilo
Lagt upp bild
 
M Maximarcus skrev:
Vad menar du med att ”varmvattnet är lägre”? Cirkulationspumpen har knappast något med varmvattnet i kranen att göra.
Vattentemp är handvarmt bara
 
S
Var sitter pumpen, vad har den för uppgift?
 
S Stegatorparn skrev:
Var sitter pumpen, vad har den för uppgift?
Jag är dålig på detta. trodde den i a f finns för golvärmen som nu har lägre temp än vanligt.
den sitter i en IVT490
Tror jag får ta hit någon imorgon som får göra service och se vad som är fel.
 
S
Ta en bild på manometern till vänster om pumpen.
Vad står visaren på?
 
S Stegatorparn skrev:
Ta en bild på manometern till vänster om pumpen.
Vad står visaren på?
Hej, den står på 1,0
Det verkar som det fungerar igen
Både tappvatten är varmt och huset har gått upp till 22 grader.
Avvaktar med att ringa service men kanske bra att serva den någon gång. Den har gått i 12 år, IVT490.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.