carki skrev:
Hej!
Jag vet inte om ni köpt Bosch nu istället,varningens ord om dem.Köpte Bosch kyl och frys energisnåla höga.Det var 2 års garanti på dem.När jag så efter ett drygt år skulle städa ur kylskåpet(hade naturligtvis gjort det för också,lät som om jag inte städat det på ett år)upptäckte jag sprickor i bakväggen på insidan av kylskåpet,kontaktade Coop forum som bara hänvisar till att de bara är återförsäljare,betyder det att man inte har ansvar för produkten då eller?
Fick ta hem en reparatör som coop hänvisade till som skulle sätta in en skiva ovanpå,jättefult och en massa kanter som samlar smuts.Detta ville jag inte ha,kontaktade Bosch som vägrar byta kylskåtet trots att reparatören sa att det var ett fabrikationsfel. Man har inga rättigheter som kund och konsumentköplagen är skit,läser man på så upptäcker man att leverantören har alla rättigheter och du kanppt några,de är ändå de som bestämmer vad som ska göras.
Håller med ovanstående besvikna kund,man köper nytt med höga förväntningar och får skit!!!
Hoppas ni fått bättre hjälp än vad vi fick.
Jag beklagar allt strul ni haft med Bosch, det låter väldigt jobbigt. Vad exakt i konsumentköplagen anser du var till er nackdel? Min erfarenhet är att KKL är väldigt hård mot säljande parten, och väldigt förmånlig för konsumenter.

Vi köpte ett paket med stor kyl/frys från Whirl. till vår lägenhet. Jag tyckte de var fina och priset var överkomligt - - Kylen funkade perfekt men frysen började snart brumma som en liten bil och kompressorn gick i ett (-18). Detta blev till slut inte möjligt att stå ut med, detta ljud - kylskåpsgubben kom och bytte..fläkt..?? i frysen - = tyst i en vecka. Brummandet börjar igen och då kommer han igen och byter nån slags gummiring som håller upp/fast fläkten? Vanligt fel på detta märke sa han. Äntligen tyst.. :) Jag skulle nog iaf våga köpa inbyggnadskyl/frys från samma märke. Pjäserna flyttade sig inte vid öppning men visst fick jag ta i både en och två ggr ibland för att öppna dörrarna- inget som int' lite spenat fixar! ;)

För övrigt vid kontakt med WP pekades det då att det vore bra att gå till säljaren och reklamera varorna, dvs ta med- - jojo, ned för 4 trappor in i släp och till affärn!? Knappast! Det tog längre tid för oss att få hjälp när vi beställde* servicegubbe men int' kan man ju ska släpa omkring sina saker..

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.