Vi står just nu och ska installera en kamin inköpt på Bauhaus.
Enligt deras rek har vi köpt rör och stos som passar till denna kamin men rökröret som kommer upp från kaminen är 145mm och röret som ska monteras dit är 150mm.
Hur är tanken att vi ska få ner det i kaminen??

Vi har googlat en massa och tydligen är alla rökrör 150mm så vi borde fått rätt tillbehör från Bauhaus.
Är det ngn som satt in samma kamin alt haft samma problem?
 
T Theres Thelander skrev:
Vi står just nu och ska installera en kamin inköpt på Bauhaus.
Enligt deras rek har vi köpt rör och stos som passar till denna kamin men rökröret som kommer upp från kaminen är 145mm och röret som ska monteras dit är 150mm.
Hur är tanken att vi ska få ner det i kaminen??

Vi har googlat en massa och tydligen är alla rökrör 150mm så vi borde fått rätt tillbehör från Bauhaus.
Är det ngn som satt in samma kamin alt haft samma problem?
du trär dit rökröret över anslutningen från kaminen
 
Jo, det fattar vi. Men måttet är ju innermått och rökröret dom kommer upp från kaminen är ganska tjockt plus att det andra röret ska träs på hela 3cm....
 
T Theres Thelander skrev:
Jo, det fattar vi. Men måttet är ju innermått och rökröret dom kommer upp från kaminen är ganska tjockt plus att det andra röret ska träs på hela 3cm....
har ni provat där ska ju även få plats med tätningsband ? Går den inte att anslutas i rygg ?
 
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
har ni provat där ska ju även få plats med tätningsband ? Går den inte att anslutas i rygg ?
Efter att ha slipat lite så gick det att banka ner röret så nu är det löst
 
  • Gilla
Huggabuggaa
  • Laddar…
T Theres Thelander skrev:
Efter att ha slipat lite så gick det att banka ner röret så nu är det löst
Man blir tårögd
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.